گچبری پیش ساخته یکی از روش های مدرن و امروزی در صنعت معماری است که برای صرفه جویی در فرایند دیزاین ساختمان های امروزی به کار برده می شود. صنعت گچ سازی از دیرباز تاکنون مورد توجه صنعتگران ساختمانی بوده است و این روزها نیز استفاده از این صنایع رواج دارد. در سال های اخیر مدل های مدرن و به روز این گچ بری ها نیز در این صنایع ارائه شده اند. هر یک از آن ها در بخش های خارجی و داخلی دکوراسیون ساختمان به کار برده می شوند. ارائه مدل های پیش ساخته شده این هنر تزیینی بسیاری از مشکلات صنعتگران این عرصه را برطرف کرده است. در ادامه همراه ما باشید:

آشنایی با گچ بری پیش ساخته ساختمانی

گچبری پیش ساخته با پیشرفت و توسعه روز افزون صنایع ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد. هر یک از این صنایع برای مصارف تزییناتی مورد استفاده قرار می گیرند و زیبایی محیط های ساختمانی را در بخش های اداری، آموزشی، مسکونی و… افزایش می دهند. این هنر با استفاده از ابزارآلات مختلفی در محیط ساختمان های امروزی به کار برده می شود. با پیشرفت و توسعه فناوری های نوین در صنعت ساختمانی، مدل های پیش ساخته گچ بری ارائه شده اند که در وقت و زمان و هزینه صنعتگران ساختمانی صرفه جویی می کنند. در این روش از گچ و قالب های مخصوص شکل دهی به آن استفاده می کنند و به این ترتیب ساختار سازه های گچی را آماده خواهند کرد.

در این خصوص از گچ های پلی یورتان و برخی مواد شیمیایی در ترکیب با هم استفاده شده و کیفیت کار با این مواد ساده افزایش می یابد. استفاده از چسب های مخصوص برای اتصال این قطعات در محیط ساختمان نیز ضرورت دارد. درصد چسبندگی و مقاومت این چسب ها نیز برای اتصال سازه های گچی از پیش ساخته شده در اطراف لامپ ها و لوسترها در بخس سقف ساختمان نیز مهم تلقی می شود.

انواع گچ بری های پیش ساخته

گچبری پیش ساخته یکی از مدل های مشهور صنایع تزیینی ساختمانی است که در دسته بندی های متعددی تولید شده و در دسترس مشتریان قرار می گیرند. صنعتگران پروژه های ساختمانی می توانند بر اساس نیاز، سبک دکوراسیون محیط ساختمان خود هر یک از مدل های ایی سازه ها را انتخاب کرده و مورد استفاده قرار دهند.

  1. انواع طرح های تکی و خاصی که بر روی تجهیزات مختلف ساختمانی نصب می شوند. از این سبک گچ بری های پیش ساخته بر روی سر ستون ها و شومینه ها استفاده می شود.
  2. برخی از آن ها برای حاشیه های بخش های مختلف ساختمان به کار می روند و به نام گچ بری های حاشیه نیز معرفی می شوند. استفاده از آن ها در بخش راه پله و دیوارهای ساختمان متداول می باشد.
  3. طرح های زمینه ای که به صورت کلی مورد استفاده قرار می گیرند. این طرح ها به صورت تکه تکه بر روی سقف یا دیوارهای مربوط به آن نصب خواهند شد. انواع آن ها سطح بزرگی از محیط را پوشش می دهند. هر یک از این مدل ها با خلاقیت های استادکاران گچ بر آماده سازی می شوند.
همه چیز درباره گچبری پیش ساخته

مزایای استفاده از گچبری پیش ساخته

برخی از مهمترین مزیت های استفاده از این گچ بری ها به شرح زیر هستند:

  1. انواع این سیستم های گچ بری از استحکام قابل توجهی در محل های نصب شده برخوردار هستند و استفاده از آن ها مزیت های قابل توجهی برای مشتریان به همراه دارد. مقاومت بی نظیر این سیستم های گچ بری نیز از اهمیت بسیار زیادی برای صنعتگران و مشتریان برخودار می باشد.
  2. ماندگاری بالای هر یک از این سازه های گچی از پیش ساخته شده نیز از مهمترین مزیت های استفاده از آن ها به شمار می رود.
  3. هر یک از آن ها در ده ها مدل مختلف تولید شده و در دسترس صنعتگران قرار می گیرند.
  4. انواع آن ها با سرعت قابل توجهی در محیط های مورد نظر شما نصب می شوند. برای راه اندازی آن ها در محل های مختلف از ابزار و متریال ساده ای استفاده می کنند.
  5. قابلیت بازسازی این سازه ها نیز از مهمترین مزیت های استفاده از آن ها به شمار می رود.
  6. هر یک از این سازه های گچی از پیش ساخته شده با وزن بسیار سبکی مورد استفاده قرار می گیرند.
  7. گچبری پیش ساخته به سادگی حمل و نقل می شود و این مسئله از هزینه های شما برای جا به جایی آن ها کم می کند.

معایب استفاده از گچ بری پیش ساخته

گچبری پیش ساخته ایراداتی نیز در محیط های ساختمانی به وجود می آورد که برخی از آن ها را در زیر مشاهده می کنید:

  1. این سازه های گچی در برابر رطوبت مقاومت کمی دارند و همین مسئله محدودیت هایی برای نصب و استفاده از آن ها در محیط سرویس بهداشتی را به وجود می آورد. انواع آن ها در حمام و دستشویی منازل نصب شده و مورد استفاده قرار می گیرند.
  2. تنوع در میان این سازه های گچی کمتر از مدل هایی است که استادکاران در محل اجرا می کنند. همین مسئله نیز دایره انتخاب مشتریان را برای خرید و استفاده از این سازه ها محدودتر می کند.
  3. انواع این گچ بری ها موجب آسیب دیدن فلزات می شوند. در صورتی که محیط نصب آن ها رطوبت داشته باشد، سبب خوردگی فلزات نصب شده بر روی سازه های گچ بری شده خواهد شد. به این ترتیب کیفیت کار به شدت افت می کند.
  4. این گچ بری ها در معرض رطوبت طبله کرده و ظاهری نامناسب خواهند داشت.
همه چیز درباره گچبری پیش ساخته

معرفی انواع گچ بری های پیش ساخته

گچبری پیش ساخته در مدل های مختلفی تولید می شود. هر یک از آن ها با استفاده از متریال به خصوصی تولید و آماده سازی می گردند. به این ترتیب کیفیت اجرای آن ها نیز متفاوت خواهد بود. هر یک از دسته بندی ها و مدل های متنوع این محصولات از ویژگی های به خصوصی برخوردار هستند. در ساخت و آماده سازی برخی از مدل های آن ها از مواد گچی استفاده می کنند و در ساختار برخی نیز از مواد یونولیتی استفاده می شود. به کار بردن پلی یورتان نیز در ساخت و آماده سازی هر یک از مدل های این سازه ها بسیار رایج . است

استفاده از مواد پلی استایرن نیز در ساخت و آماده سازی برخی از دسته بندی های گچبری پیش ساخته متداول است. هر یک از این مدل ها از مزیت ها و ویژگی های به خصوصی برخوردار هستند که برخی از آن ها را در ادامه بررسی می کنیم.

  • گچ بری پیش ساخته پلی استایرن

انواع این گچ بری ها در سریع ترین زمان ممکن نصب شده و مشکلی در راه اندازی آن ها در محیط ساختمان وجود ندارد. از میان این گچ بری ها انواع تاسیسات و تجهیزات ساختمانی عبور داده می شوند. هر یک از این گچ بری ها بدون روکش های پی وی سی تولید می گردد. این مسئله محدودیت هایی در آن ها به وجود می آورد. انواع آن ها قابل انتقال به مکانی دیگر خواهند بود و تا چند بار به مصرف می رسند. این دسته از گچ بری های پیش ساخته شده از قابلیت شست و شو برخوردار می باشند، این مسئله مورد توجه صنعتگران این عرصه قرار گرفته است.

  • گچ بری پیش ساخته پلی اورتان

این مدل گچ بری ها با استفاده از مواد وارداتی تولید می شوند، به همین خاطر نیز کیفیت بیشتری دارند. اما این گچبری ها در عین حال از قیمت بالاتری نیز برخوردار می باشند. از این رو استفاده و خرید آن ها در کشور ما برای همه اقشار میسر نیست. این سازه های گچی با خاصیت انعطاف پذیری بالایی تولید شده و در دسترس مشتریان قرار می گیرند. هر یک از آن ها تنوع کمی دارند و قدرت انتخاب مشتریان را کاهش می دهند. انواع آن ها در برابر حریق مقاومت کمی دارند و این مسئله نیز از معایب استفاده از آن ها به شمار می رود.

  • گچ بری های پیش ساخته یونولیتی

گچبری پیش ساخته یونولیتی نیز از مهمترین دسته بندی های این محصولات هستند. انواع آن ها قیمت بسیار مناسبی دارند. استفاده از آن ها در مکان های مختلف میسر می باشد. خاصیت رنگ پذیری بالای این سازه های گچی نیز از مهمترین مزایای استفاده از آن ها به شمار می رود.

  • گچ بری پیش ساخته گچی

قیمت این سبک از گچ بری های پیش ساخته بسیار به صرفه است و در برابر حریق مقاومت بسیار بالایی دارند. به علاوه انواع آن ها طرح های بسیار متنوعی دارند، به همین خاطر سبب سهولت در خرید مشتریان می شوند. اجرای این مدل سازه های گچی پیش ساخته شده نیز در محیط ساختمان در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می شود.

جمع بندی

در این مطالب به بررسی دسته بندی های مختلف سازه های گچی از پیش ساخته شده پرداختیم. هر یک از مدل های این سازه ها در ابعاد و اندازه های مختلفی تولید شده و از قابلیت های متفاوتی برخوردار هستند. شما می توانید با این سازه های ساختمانی محیط منزل خود را با کمترین هزینه ها دیزاین کنید. بهتر است برای نصب آن ها از استادکاران حرفه ای کمک بخواهید.