هر ساختمانی که ساخته می شود چه از نظر مسکونی چه از نظر ادارای دارای یکسری از ستون ها است که از اصلی ترین عوامل نگه دارنده ساختمان ها هستند. در برخی موارد هم افراد ستون و سر ستون را یک گزینه برای طراحی و دیزاین در نظر می گیرند. برای تزئین ستون ها و سرستون ها معمولا بهترین راه گچبری است. ما در این مقاله می خواهیم شما را با گچبری ستون و سر ستون بیشتر آشنا کنیم، با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.          

گچبری ستون و سر ستون

در ساخت و سازهای اصیل ایرانی ستون همیشه نشان دهنده شکوه یک مکان است که معمولا به صورت گچی و یا سنگی هستند. برای این ستون ها می توان از کاغذ دیواری، کناف و غیره استفاده نمود. اما بهترین روش و شیک ترین گزینه، گچبری است. شما با گچبری می توانید جلوه بی نظیری به ستون و سر ستون ها بدهید. خیلی از افراد از وجود ستون در وسط خانه هایشان ناراضی هستند. شاید آن نمی دانند که می توانند با استفاده از روش هایی نظیر گچبری و یا آینه کاری، ستون را تزئین نموده و به محیط خانه زیبایی ببخشند. با انجام این کار دیگر آن زمان هیچ حس بدی به ستون ها نخواهند داشت. گچبری های ستون و سر ستون در مکان هایی نظیر هتل ها، تالارها، ساختمان های اداری و خانه ها نیز استفاده می شود. با وجود ستون ها هم سلامت افراد به خطر نمی افتد و هم باعث زیبا شدن نمای آن محیط می شود.

به گچبری ستون و سرستون منازل خود اهمیت دهید

گچبری ستون و سر ستون ها نمونه های بسیار زیادی دارند. این تنوع موجب شده است تا امروزه افراد بتوانند آن ها را طراحی و به زیباتر شدن منازل خود کمک کنند. برخی از افراد نیز فکر می کنند که اگر ستون ها ساده بمانند بهتر است. اما لازم است بگوییم اگر دکوراسیون داخلی شما از چیدمان خاصی نشئت می گیرد، بهتر است گچبری ستون و سر ستون های منازل خود را نیز طبق همان سبک انجام دهید. در این صورت منازل خود را از بی مدلی و زشتی خارج خواهید کرد.

انواع گچبری                                                                             

این سبک گچبری به دو روش صورت می گیرد که عبارتند از:

  • روش اول آن دستی است. در این روش باید بعد از انتخاب مدل مورد نظر، با یک گچبر حرفه ای صحبت کرد و طی مدت زمانی این مدل را بر روی ستون ها اجرا نمود.                                       
  • در روش دوم شما ابتدا مدل را انتخاب می کنید و با گچبر مورد نظر صحبت می نمایید. در این روش گچبری را به صورت پیش ساخته درست می شود و بعد از اتمام آن را بر روی ستون و سر ستون ها نصب می کنند.
انواع گچبری

انواع خدمات گچبری ستون و سر ستون

  • گچبری ستون پذیرایی

همان گونه که در قسمت بالا گفته شده امکان دارد ستون هایی وسط پذیرایی و هال خانه های شما بنا شده باشند که تنها دلیل آن استحکام بخشیدن به ساختمان هستند. شما می توانید برای این که جلوه بهتری داشته باشد آن را با طراحی خاصی گچبری کنید و از حالت بد خارج نمایید.

  • گچبری ستون آشپزخانه

امکان دارد همان طور که در پذیرایی خود ستون دارید، در آشپزخانه نیز ستون هایی داشته باشید. شما می توانید آن ها را طراحی کنید و از طریق گچبری آن را زیبا نمایید و از حالت بی مدل خارج نمایید تا مکان شما بد به نظر نرسد.

  • گچبری ستون گرد

ستون های گرد بیشتر در هتل ها و ویلا ها مورد استفاده قرار می گیرند که با رنگ گردن آن ها می توانید آن ها را زیبا کنید. اما سر ستون های این مدلی را می توان از طریق گچبری طراحی و به شکل هایی نظیر گل و بوته های زیبا در آورد.

  • گچبری ستون تخت

ستون های تخت برای پوشاندن لوله ها و لوله های فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرند که با این روش به زیباتر نشان دادن خانه کمک بسیاری می کنند. اکثرا در منازل مسکونی و راهروها از این ستون ها استفاده می شود که با استفاده از گچبری زیبایی آن ها دو چندان می شود.

  • گچبری ستون نیم گرد

ستون های نیم گرد برای زیبایی در اطراف آینه ها و زیر اوپن به کار برده می شوند. این ستون ها به خاطر ظرافتی که دارند، نمای خوبی به منازل می دهند. حتما باید بر روی این ستون ها از گچبری مدرن ساده استفاده شود.

  • گچبری پیش ساخته ستون

قبلا گچبری ها به صورت دستی انجام می شده است، ولی امروزه گچبری های پیش ساخته باعث شده اند تا گچبری های دستی کمتر شوند. این مساله باعث شده است که ظرافت و تمیزی که گچبری دستی داشته است از بین برود. طبق سفارشات گچبری پیش ساخته از قبل آماده شده و بری روی ستون ها نصب می شوند.

  • گچبری ستون مربع

در برخی از ساختمان های تازه ساخت با متراژ بالا از ستون های مربعی شکل استفاده می کنند. اگر این ستون ها ساده رها شوند از زیبایی فضا کم می کنند. اما با استفاده از آینه کاری و یا گچبری های مختلفی که وجود دارد، می توان باعث زیبایی فضا شد.

انواع خدمات گچبری ستون و سر ستون

طرح های گچبری ستون و سرستون

ستون هایی که در منازل و هر مکانی  با هر ابعاد و شکلی که دارید، می توانید با کمک گچبری طراحی کنید. امروزه بسیاری از مدل های مختلف گچبری وجود دارد که شما با هر سلیقه ای می توانید طرح خود را انتخاب و اجرا نمایید. در گچبری شما می توانید آزادانه طرحی را انتخاب کنید و محدود به یک یا دو مدل طراحی نیستید. حتی می توانید طراحی گچبری ستون های خود را به سبک و مدل چیدمان منازل خود هم نزدیک کنید تا بتوانید فضای کاملا متقارن داشته باشید. سرستون های منازل خود را می توانید به هر شکلی که علاقه دارید طراحی و اجرا نمایید. همچنین در طراحی سرستون ها نیز شما محدودیتی ندارید.

قیمت اجرای گچبری ستون و سر ستون

هزینه و قیمت گچبری ستون و سر ستون همان گونه که می دانید نسبت به طراحی، ابزار و قاب هایی که مورد استفاده قرار می گیرند، محاسبه می شود و هزینه چندان بالایی ندارد. شما می توانید این اقدام را به شرکت هایی که در طراحی و اجرای گچبری هستند، بسپارید؛ زیرا برخی از آن ها قیمت های مناسب تری دارند. بهتر است بدانید هر چه گچبر حرفه ای تری داشته باشید، اجرای گچبری بهتری هم خواهید داشت. لذا نا گفته نماند که گچبری های پیش ساخته نسبت به گچبری دستی قیمت پایین تری دارند.

قیمت اجرای گچبری ستون و سر ستون

سخن پایانی

با وجود گچبری های متنوعی که هست، دیگر ستون ها و سرستون ها باعث عذاب و رنجش صاحب خانه ها نمی شوند. بلکه نیز می توانند بسیار خوشحال باشند که می توانند منازل خود را با کمک ستون ها زیبا تر کنند. اگر قصد انجام گچبری را دارید، بهتر است به خاطر تمیزی کار و مرتب بودن کار از گچبری دستی استفاده نمایید؛ زیرا در گچبری پیش ساخته خیلی به ظرافت توجه نمی شود ولی نا گفته نماند که برخی از شرکت هایی که گچبری پیش ساخته تولید می کنند بسیار به ظرافت آن ها توجه می کنند. از شما عزیزان  که ما را تا انتهای این مقاله همراهی نمودید بسیار سپاس گذاریم.