شیشه لمینت صتعت شیشه آریاشیشه ها نقش بسیار پررنگی در زندگی انسان دارند. این محصولات انواع مختلفی دارند که هریک از آن ها دارای کاربردهای مختلفی هستند. یکی از انواع مختلف شیشه، لمینت است که در صنعت ساختمان نقش پر رنگی را دارد. برای آشنایی با شیشه لمینت و کاربرد و ویژگی های آن ما را در ادامه همراهی فرمایید:

شیشه لمینت چیست؟

شیشه لمینت دارای دو یا چند لایه شیشه است که این لایه ها توسط طلق پلیمری به نام PVB به هم چسبیده اند. PVB در اثر فشار وحرارت زیاد ساخته می شود، همین امر باعث می شود که این طلق مثل یک چسب قوی و محکم عمل کند. طلق های PVB ضخامت های مختلفی را به خود گرفته اند و این ضخامت ها بسته به کاربردی که دارند مورد انتخاب قرار می گیرند. این شیشه نوعی شیشه محافظ محسوب می شود؛ زیرا در زمان بروز حادثه خرد می شود، ولی متلاشی نمی شود.

 

معرفی ویژگی و مزایای شیشه لمینت

این محصول دارای مزیت و ویژگی هایی است که موجب کارایی آن شده اند. برخی از این مزایا عبارتند از:

  • کاهش اثرات ماورابنفش

شیشه لمینت مانع از این می شود که اشعه ماورابنفش به داخل منتقل شود. همچنین مانع از رنگ پریدگی اشیای گران هایی مانند فرش، مبلمان و تابلو های هنری می گردد؛ زیرا این شیشه بیش از ۹۰ درصد کارایی در دفع اشعه ماورا بنفش دارد. این شیشه با داشتن ضخامت بیشتر در برابر سرقت و گلوله استفاده می شود.

  • امنیت

یکی از بزرگترین و قوی ترین دلیلی که مردم طرفدار نصب شیشه لمینت هستند، امنیت بالای این شیشه است.

  • عایق صدا

در دنیای کنونی آلودگی صدا بیش از بیش باعث ناراحتی مردم می شود. صداهایی مانند صدا هواپیماها، صدا های ماشین الات ساختمانی، تراکتور که باعث ایجاد صداهای دلخراش می شوند و اسباب آزار مردم را فراهم می کند. اما شیشه لمینت با دارا بودن مزیت و ویژگی عایق صدا، گزینه بسیار مناسبی برای نجات از این صداها است، زیرا هوای مابین شیشه های لمینت مانند عایق صدا عمل می کند و محیط و فضای آرام بخشی را به ارمغان می آورد.

  • مقاومت در برابر ضربه

شیشه لمینت در برابر حادثه های طبیعی مثل طوفان وگردباد های تند وغیره مثل یک محافظ عمل می کند. این شیشه حتی در برابر ضربه های بسیار قوی هم اگر خراب شود، خرد نمی شود. این یکی از ویژگی هایی است که در شیشه های معمولی یافت نمی شود. پس می توان گفت شیشه لمینت دارای ویژگی ها ومزیت هایی مثل عایق صدا، امنیت، کاهش اثرات ماورابنفش، مقاومت در برابر ضربه، طول عمر و غیره است.

 

کاربرد و موارد استفاده شیشه لمینت

شیشه لمینت به سبب مقاومت بالایی که دارد، از انواع شیشه های امنیتی و مقاومتی به شمار می آید. این شیشه در مکان هایی مثل فرودگاه ها، اماکن اداری و تجاری، فروشگاه های بزرگ و نیز در مکان ها و جاهایی که به امنیت بالایی نیاز دارد مثل صرافی ها، طلا فروشی ها، موزه ها و… کاربرد بسیاری دارد. علاوه بر این  از آن در صنعت خودروسازی هم استفاده می شود، زیرا این شیشه به دلیل وجود خاصیت نشکن بودن وخرد نشدن، می تواند باعث کاهش صدمات ناشی از تصادف شود. شیشه لمینت برای آکواریوم، کف های شیشه ای، پله های شیشه ای، سقف های شیشه ای، پنجره های سقفی وغیره نیز مناسب است.استفاده از شیشه لمینت در صنعت ساختمان،پله شیشه ای

انواع شیشه لمینت

شیشه لمینت انواع مختلفی دارد و براساس ضخامت و نوعی که دارد، در طرح ها ورنگ های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. در زیر به معرفی هر یک از انواع شیشه لمینت می پردازیم.

  • شیشه لمینت ضد گلوله

با مقاوم کردن لایه‌ های شیشه لمینت می ‌توان میزان مقاومت در برابر ضربه گلوله را افزیش داد. شیشه لمینت ضد گلوله در ساختمان هایی مثل طلافروشی، صرافی و غیره که احتمال سرقت در این اماکن زیاد است، مورد استفاده قرار می گیرد. همین‌ طور در ساخت خودرو نیز می توان از این شیشه استفاده کرد.

  • شیشه فتولمینت

برای دکوراتیو کردن شیشه لمینت، می توان از تصویر ها وعکس هایی که روی پارچه یا کاغذهای خاص طراحی شده اند، استفاده کرد، این تصاویر وعکس ها را مابین شیشه لمینت جاسازی می کنند و در مصارف تزیینی مثل ویترین مغازه ها یا دیوارک های فضای داخلی استفاده می کنند.

  • شیشه لمینت طرح دار

این‌ نوع شیشه بیشتر جنبه تزیینی دارد و برای تزیین استفاده می شود. در این نوع شیشه می توان طرح های خود را با استفاده از ماده ای به نام رزین بین لایه های شیشه را طراحی کرد. در این نوع شیشه دیگر لازم نیست طرح خود را روی یک پارچه ویا کاغذ مجزا طراحی و چاپ کنیم.

  • شیشه لمینت وایت میلک

این شیشه ها رنگ مات به خود گرفته اند و بین آن ها لایه ایی به رنگ‌ شیری قرارگرفته است. این نوع شیشه در ایجاد یک حریم و فضای خصوصی به ما کمک می کند. مات بودن شیشه لمینت وایت میلک به این معنا نیست که این شیشه نور را از خود عبور نمی دهد، بلکه این شیشه نیز همانند شیشه شفاف نور را از خود عبور می دهد، ولی در عین حال باعث حفظ حریم خصوصی نیز می شود.

  • شیشه لمینت رنگی

این نوع شیشه در دکوراسیون داخلی یا نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. این شیشه را از طلق های رنگی شفاف می سازنند و بین لایه ها لمینت می کنند.

 

قیمت شیشه لمینت

یکی از عوامل مهمی که در قیمت شیشه لمینت تاثیر گذار است، تعداد لایه های شیشه لمینت است. با افزایش تعداد لایه ها، لایه های میانی (PVB) نیز باید بیشتر شود. در نتیجه قیمت این شیشه نیز به مراتب بیشتر می شود. همچنین کیفیت و برند شیشه های لمینت از دیگر فاکتور های مهم تعیین کننده قیمت هستند. به طور کلی هرچقد کیفیت بیشتر باشد، قیمت بالاتر می شود. ضخامت طلق به کار رفته و جنس شیشه  نیز از عوامل دیگری است که بر قیمت این نوع شیشه تاثیر گذار است. شما عزیزان می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره قیمت شیشه لمینت با شماره های درج شده تماس بگیرید و با کارشناسان ما درارتباط باشید.

 

فروش شیشه لمینت

امروزه کارخانه های زیادی به تولید شیشه لمینت می پردازند. اما در این میان افراد سودجو برای به دست آوردن سود زیاد به تولید شیشه هایی با جنس وکیفت تقلبی اقدام می کنند، بنابراین باید برای خرید این محصول به فروشگاه ها معتبر مراجعه کنیم. شما برای خرید این شیشه می توانید به صورت اینترنتی نیز اقدام کنید. افراد می توانند برای صرفه جویی در وقت و هزینه خود و مقایسه کیفیت  وقیمت ها به صورت اینترنتی از سایت های معتبر اقدام به خرید کنند.

نرده و حفاظ شیشه ای ،شیشه لمینت آریا در صنعت ساختمان

سخن آخر

شیشه لمینت یکی از بهترین انواع شیشه هایی است که مزیت های زیادی دارد و می تواند برای موارد مختلف ودر فضاهای مختلف مورد استفاده قرار گیرد. برای اینکه شیشه لمینت مقاومت زیادی داشته باشد، باید برای ساختن آن استاندارد های لازم رعایت شود.