آجر آنتیک دکوراتیو نوعی آجر نمای داخلی است که در نمای خارجی ساختمان ها نیز استفاده می شود. در ساختار این نوع آجر نما، از مواد پلیمری و نانو استفاده می شود. یکی از مهم ترین مزایای آجر آنتیک دکوراتیو عدم تغییر ظاهر و عمر زیاد این نوع آجر است. احتمال ایجاد قاچ خوردگی، شوره زدن، شکستگی و ترک های ریز و درشت در آجر های آنتیک بعید و حتی صفر است. این نوع آجر گران نیست و دارای قیمت مناسبی است. وزن آجر آنتیک دکوراتیو تقریبا یک سوم آجر های معمولی است. در ادامه شما را بیشتر با این آجر زیبا آشنا خواهیم کرد. همراه ما باشید:

با مزایای آجر آنتیک دکوراتیو آشنا شوید

  • این آجرها دارای تنوع طرح های قابل اجرا هستند و نصب آن ها بسیار آسان است.
  • آجر آنتیک دکوراتیو مقاومت زیادی در برابر تابش نور شدید، تماس با آب و گرما و سرما دارد.
  • همچنین استفاده از این نوع آجر موجب کاهش آلودگی صوتی می شود.
  • این آجر بدنه بسیار محکمی دارد و در صورت ضربه خوردن هم مقاومت زیادی از خود نشان می دهد.
  • ضخامت آجر آنتیک در حدی است که موجب اشغال فضای زیادی نشود.
  • این نوع آجر، سرعت اجرای کار را افزایش می دهد.
  • ترکیب این آجر آنتیک با سنگ های ارزان قیمت، باعث زیبایی بیش تر نمای خارجی ساختمان، می شود.
  • یکی دیگر از مزایای این نوع آجر، استفاده از مدل ها و طرح های سنتی و کلاسیک و همچنین ایجاد طرح های خلاقانه و ارسال آن ها به کشورهای دیگر است.
  • این نوع آجر ها در مقابل آتش سوزی و سوختگی مقاوم هستند.

روش تولید آجر های آنتیک دکوراتیو

آجرهای معمولی که با خاک رس، نسوز و شیل تولید شده اند را به چندین روش می توان به آنتیک تبدیل نمود. این نوع آجرها را به روش رودخانه هم می توان تولید کرد. به این صورت که آجرهای سالم را درون دستگاهی به همراه مقداری آب می ریزند که این دستگاه، شروع به چرخش می کند. سپس این آجرها روی هم می افتند و موجب ایجاد ضرباتی به یکدیگر می‌ شوند. این ضربات باعث گرد شدن گوشه های آجر می شود. درست مانند افتادن سنگ های رودخانه روی هم، که به مرور باعث شکستن و تغییر شکل سنگ های کف رودخانه می شوند. این اتفاق باعث زیباتر شدن کار نهایی می شود. از آجر نسوز سفید و آجر نسوز شاموتی گرانیتی می توان جهت تبدیل به آجر نمای آنتیک بهره برد.

روش تولید آجر های آنتیک دکوراتیو

نکات مهم جهت خرید آجر آنتیک دکوراتیو

آجر دکوراتیو از عناصر پر قدرت است و می تواند فضای داخل منزل یا محیط های دیگر را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. در نتیجه انتخاب و خرید این نوع آجرها به جزئی نگری و دقت بیش تری نسبت به سایر عناصر  نیازمند است. اگر آجر آنتیک دکوراتیو به درستی به کار برده شود، قطعا فضا را زیباتر و چشم نواز تر می کند. اما اگر این انتخاب با دقت صورت نگیرد، فضا را ناهمگون نشان خواهد داد. به گونه ای که هر عنصری به جز آجر آنتیک، نمی تواند همگونی را به فضای مورد نظر برگرداند. برخی از نکات مهم جهت خرید آجر آنتیک دکوراتیو عبارتند از:

  • نور فضای نصب آجر آنتیک دکوراتیو

آجرهای آنتیک دکوراتیو در رنگ های متفاوتی تولید می شوند. استفاده از آجرهای تیره در فضاهایی که دارای نور کمی هستند، انتخاب مناسبی نیست؛ چون رنگ تیره فضا را کم نورتر و دلگیر نشان می دهد. البته استفاده از آجرهای تیره در رستوران های سنتی و کافی شاپ ها مناسب است. اما این آجرها استفاده از فضای داخلی منزل به هیچ عنوان توصیه نمی شود. همچنین توصیه می کنیم از آجر های تیره در فضاهای پر نور و از آجر های روشن در فضاهای کم نور تا نور متوسط استفاده کنید.

  • رنگ آجر آنتیک

علاوه بر تیره و روشن بودن تناژ رنگ آجر آنتیک، رنگ هم نقش مهمی در زیبایی فضا دارد. رنگ آجرهای انتخاب شده باید متناسب با دکوراسیون فضا باشد. برخی از این آجرها، هماهنگی بیشتری را با انواع دکوراسیون ها دارند. از بین این آجرها می توان به دو رنگ پر طرفدار قهوه ای و سفید اشاره کرد.

انتخاب آجر دکوراتیو قهوه ای

در انتخاب آجر دکوراتیو قهوه ای نسبت به آجر دکوراتیو سفید باید دقت بیشتری کرد؛ چون این آجر برای هر سبک دکوراسیونی مناسب نیست. پس باید در انتخاب تناژ های مختلف این نوع آجر از قهوه ای روشن تا تیره، دقت فراوانی را به کار ببرید. همچنین شما باید از هماهنگی آجرهای انتخاب شده با اجزای دکوراسیون منزل اطمینان حاصل نمایید.

با آجر دکوراتیو سفید آشنا شوید

آجرهای دکوراتیو سفید یک نوع رس رسوبی هستند که تحت حرارت بالا قرار می گیرند و بعد از سرد شدن سفید رنگ می شوند. این نوع آجرها بسیار محبوب هستند و به دلیل رنگی که دارند، می توان از آن ها در سبک های مختلف دکوراسیون استفاده کرد. علت محبوبیت آجرهای سفید، انعطاف پذیری این رنگ با دیگر رنگ های موجود در دکوراسیون داخلی مانند مبل، پرده و سایر وسایل تجملاتی و تزیینی است.

با آجر دکوراتیو سفید آشنا شوید

استفاده از آجر آنتیک دکوراتیو در نمای خارجی ساختمان

در طراحی نمای خارجی ساختمان، علاوه بر زیبایی، ایمنی و طول عمر نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. آجر های آنتیک دکوراتیو با استفاده از مواد نانو تولید شده اند. این ویژگی باعث می ‌شود این نوع آجرها با حداقل جذب آب و مقاومت بالا در مقابل شرایط مختلف آب و هوایی، بتوانند از طول عمر زیادی برخوردار باشند. یکی از ویژگی های آجرهای آنتیک دکوراتیو، خواص ضد حریق بودن آن ها است. این موضوع امنیت و ایمنی یک سازه را به حداکثر میزان می رساند. دقت داشته باشید که ترکیب نمای آجری با یک نورپردازی مناسب، بسیار زیبا خواهد بود و نتیجه ای چشم گیر خواهد داشت.

استفاده از آجر آنتیک دکوراتیو در طراحی داخلی ساختمان

طرح های مختلف و فرم پذیری آسان آجرهای آنتیک دکوراتیو باعث شده است که استفاده از آن ها به گزینه ای پرطرفدار در طراحی داخلی ساختمان تبدیل شود. جذابیت و تنوع این آجرها باعث شده است که تقریبا در همه فضاهای خانه و حتی در گوشه و کنار منزل هم بتوان از آن ها استفاده نمود. پوشش یک دیوار با مساحتی حدود ۱۰ متر مربع با استفاده از آجر آنتیک حدودا چند ساعت طول می کشد. نصب این نوع آجر به وسیله متریال های ساده مانند ملات سیمان، سرامیک و چسب کاشی صورت می گیرد.

از جذاب ترین بخش های استفاده از این المان دوست داشتنی در طراحی داخلی ساختمان، امکان بند کشی متنوع این آجرها است. آجرهای آنتیک ده ها جنس و طرح مختلفی دارند. شما می توانید دیوار آجری مورد نظر خود را با رنگ های مختلفی بند کشی کنید.

کاربردهای آجر آنتیک دکوراتیو

۱. استفاده در آشپزخانه: از آجر آنتیک می توان برای آشپزخانه منزل و فضای میان کابینت ها استفاده نمود.

۲. استفاده در دیوارهای داخل خانه: اگر فضای داخلی منزل شما بی روح و خسته کننده شده است، می توانید با تزیین دیوارهای داخلی خانه با استفاده از آجر آنتیک، فضا را زیبا و دلنشین کنید.

۳. استفاده در شومینه: شومینه از عناصر مهم دکوراسیون داخلی است که در زیبایی بیشتر دکوراسیون خانه تاثیر به سزایی دارد. از روش های زیبا جلوه دادن شومینه، استفاده از آجر آنتیک دکوراتیو در اطراف آن است.

۴. مناسب برای دکوراسیون های سنتی و مدرن: آجرهای دکوراتیو دارای طرح ها و نقش های متفاوتی هستند، به همین دلیل از آن ها در دکوراسیون های سنتی و مدرن می توان بهره برد. این آجر زیبایی بی نظیری دارد. به این خاطر استفاده از آن در دکوراسیون های مدرن و سنتی، زیبایی مکان مورد نظر را دو برابر می کند.

۵. آجر آنتیک دکوراتیو برای دکوراسیون داخلی کافی شاپ ها و رستوران ها: شما با استفاده از آجرهای دکوراتیو و با کمک یک طراح متخصص می توانید زیباترین دکوراسیون را برای کافی شاپ و یا رستوران خود درست کنید. در این صورت دکوراسیون داخلی خارق العاده ای برای شما ایجاد می گردد.

۶. حمام و سرویس بهداشتی: ترکیب قسمت هایی از دیواره سرویس بهداشتی و حمام از آجرهای آنتیک و رنگی، به هماهنگی بیشتر آن با سرامیک کف، روشویی و وان کمک می کند. اما به دلیل رطوبت بالا در کف حمام، استخر و سرویس بهداشتی استفاده از آن توصیه نمی شود.

۷. استفاده در محیط های اداری: آجر آنتیک به دلیل زیبایی ظاهری و همچنین مقاومت ، طول عمر بالا و به خاطر این که خیلی زود کثیف نمی شود، در مکان های اداری کاربرد بیش تری دارد.

۸. استفاده در پذیرایی: اگر شما دارای یک اتاق پذیرایی کوچک هستید و دنبال یک روش برای بزرگ تر نشان دادن آن می گردید، بهترین راه حل استفاده از این نوع آجرها است.

۹. نمای خارجی بنا و حیاط ساختمان: آجرهای آنتیک فقط مختص فضای داخلی نیستند. نمای خارجی ساختمان به همراه آجر های قزاقی بسیار زیبا می شود.

کلام آخر

آجر های آنتیک دکوراتیو کاربردهای گسترده ای دارند و استفاده از آن ها، زیبایی فضا را دو چندان می کند. شما با توجه به سلیقه خود می توانید از انواع مختلف این نوع آجر برای زیبایی نمای داخلی، خارجی یا قسمت های دیگر منزل و محیط مورد نظر خود استفاده کنید. جهت خرید آجر آنتیک دکوراتیو اکنون می توانید با شماره های درج شده تماس بگیرید.