رنگ زرد به راحتی شادی را به انسان هدیه می دهد. این رنگ جهت تاکید یا برجسته کردن موضوعی مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون، احساس خرسندی و خوشحالی را به افراد منتقل می کند. استفاده از رنگ زرد در طراحی دکوراسیون منزل محدودیتی ندارد. شما در هر قسمتی از خانه اعم از اتاق نشیمن، اتاق پذیرایی، آشپزخانه، اتاق ناهار خوری، حمام و سرویس بهداشتی می توان از این رنگ استفاده کنید. در ادامه همراه ما باشید:

رنگ زرد نماد چیست؟

روانشناسان معتقدند که رنگ زرد نماد شادابی است. اما در کنار این نماد، نماد های دیگری برای رنگ زرد وجود دارد نماد هایی مانند:

  • عزت نفس
  • اشتیاق
  • سرگرمی
  • خوش بینی
  • خیرخواهی
  • عقل و منش
  • سر زندگی
  • عتماد به نفس
  • شادی

افرادی رنگ زرد را در دکور خود می پسندند؟

روانشناسان معتقدند افرادی که به رنگ زرد علاقه مند هستند از ویژگی هایی برخوردار اند. این ویژگی در ادامه مطلب ذکر شده است.

۱. ارتباط گرم و صمیمی از ویژگی های بارز آن ها است.

۲. این افراد احساس برتری نسبت به دیگران دارند.

۳. از اعتماد به نفس بالایی برخوردارند و آن ها سرشار از زندگی هستند.

۴. این افراد معادلات ذهنی بالا و همچنین توانایی حل مسائل را دارند.

۵. ذهن پویا و خلاقی دارند، به خاطر همین به آسانی برای مشکلات پیش رو راه حلی پیدا می کنند.

۶. یکی دیگر از خصوصیات این افراد تنوع طلبی آن ها است.

۷. بخش مهمی از ماهیت این رنگ، شادی است. افراد علاقه مند به رنگ زرد همیشه لبخند می زنند.

۸. این افراد درونگرا هستند و احساسات خود را به سختی بروز می دهند. عقل و منطق از هر چیزی برای این افراد مهم تر است.

۹. حساب و کتاب در زندگی این افراد بسیار ضروری و مهم است.

افرادی رنگ زرد را در دکور خود می پسندند؟

رنگ زرد برای دکوراسیون اتاق خواب

خاصیت بر تحریک کنندگی و جلب توجه شدید یکی از خواص رنگ زرد است که موجب بروز هیجان و شادی افراد می شود. همچنین استفاده از این رنگ در اتاق خواب موجب افزایش آرامش فضا می گردد. در اتاق خواب بهتر است از طیف ملایم و روشن این رنگ استفاده شود. البته باید توجه کرد که این رنگ را در اکسسوری ها و به میزان کمی در دکوراسیون به کار برد.

رنگ زرد برای دکوراسیون اتاق نشیمن

استفاده از رنگ های شادی مانند رنگ زرد در دکوراسیون اتاق نشیمن، حس شادی و شادابی را به افراد خانواده و یا مهمان ها القا می کند. اگر شما رنگ زرد را برای دکوراسیون اتاق نشیمن خود انتخاب کردید، سعی کنید که تمامی وسایل داخل اتاق خود را با این رنگ هماهنگ کنید. مثلا در خرید وسایل دکوری و مبلمان بسیار دقت کنید تا رنگ آن ها با رنگ زرد هماهنگی لازم را داشته باشد. مبلمان سفید در کنار رنگ زرد بسیار زیبا و آرامش بخش است. انتخاب و خرید وسیله های متناسب با رنگ دکوراسیون اتاق نشیمن، زیبایی فضا را دو چندان می کند. در نهایت می توان گفت انتخاب رنگ زرد موجب افزایش روحیه ساکنان آن خانه می شود.

رنگ زرد برای دکوراسیون اتاق ناهار خوری

از جمله فضاهایی که رنگ زرد جذابیت زیادی به آن می بخشد، اتاق ناهار خوری منزل است. استفاده از رنگ زرد در گلدان روی میز و یا در قالب دستمال می تواند فضا را مدرن و چشم نواز تر جلوه دهد. اگر اتاق ناهار خوری شما دارای پس زمینه خنثی است، می توانید میز و یا صندلی های ناهار خوری خود را به رنگ زرد انتخاب کنید.

رنگ زرد برای دکوراسیون آشپزخانه

آشپزخانه فقط مکانی برای پخت و پز نیست. بلکه مکانی جهت سرگرمی و همچنین حضور اعضای خانواده محسوب می شود. این رنگ، زیبایی میز ناهار خوری چوبی را تقویت می کند و برای دیوار های آشپزخانه شما بسیار مناسب و عالی است. اگر دوست ندارید در رنگ دیوارهای آشپزخانه خود از رنگ زرد استفاده کنید، می توانید از میزناهار خوری، اکسسوری های قدیمی و نقاشی هایی با این رنگ در دکور آشپزخانه خود بهره مند شوید.

چند ایده برای استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون

رنگ زرد موجب می شود اتاق ها روشن تر شوند. تاثیر این رنگ بسیار قوی است به صورتی که امکان دارد. وقتی که در حال تصمیم گرفتن درباره طیف رنگ زرد هستید، هرگز کیفیت آن را فراموش نکنید. این رنگ بیش از آن چه که فکر کنید جلوه گر می شود. برای استفاده از این رنگ در طراحی دکور خود به نکات زیر توجه کنید:

  • استفاده از رنگ زرد و بنفش در دکوراسیون آشپزخانه

دکوراسیون زرد و بنفش، آشپزخانه را به یک فضای پر نشاط تبدیل می کند. با ترکیب دیوار و کاشی های زرد و کابینت های بنفش، در آشپزخانه یک دکوراسیون عالی ایجاد می شود. سینک ظرفشویی و پنجره جهت ایجاد تعادل در این دکوراسیون، باید به رنگ سفید باشند. البته توصیه می کنیم زمانی به دنبال دکوراسیون بنفش و زرد بروید، که آشپزخانه شما فضایی دلباز داشته باشد؛ زیرا تیره بودن رنگ بنفش، فضای آشپزخانه را کوچک تر جلوه می دهد. اگر آشپزخانه شما کم نور و کوچک است، باید به سراغ رنگ زرد در کنار رنگ های ملایم، روشن و خنثی بروید. هنگام اجرا کردن دکوراسیون زرد و بنفش در آشپزخانه به دلیل تیره بودن و همچنین تند بودن رنگ بنفش باید به نورپردازی فضای آشپزخانه توجه کنید. همچنین توصیه می شود زیر کابینت های بنفش نور هایی جهت روشن دیده شدن فضا به کار بگذارید.

چند ایده برای استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون
  • استفاده از رنگ زرد و بنفش در  دکور حمام

شما می توانید از رنگ زرد برای دکوراسیون حمام خود استفاده کنید. یا اینکه یک دکوراسیون زرد و بنفش اجرا نمایید و در نهایت یک فضای زیبا ایجاد کنید. دوش گرفتن در حمام با دکوراسیون زرد و بنفش، روحیه شما را تازه می کند. در چنین دکوراسیونی بهتر است دیوارهای حمام به رنگ بنفش باشد و قاب پنجره، کمدها، گلدان تزیینی به رنگ زرد ملایم باشد.

  • استفاده از رنگ زرد برای دکوراسیون زرد و طوسی دفتر کار

استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون اتاق کار به شما یادآوری می کند که خوب است گاهی اوقات با همکارانتان مکالمه ای شاد برقرار نمایید. رنگ طوسی هم حس رسمی بودن به محیط کارتان را می بخشد. در این دکوراسیون باید دیوارها به رنگ طوسی نقاشی شوند. بهتر است کمد، صندلی ها و سایر دیوارها به رنگ سفید با نوارهایی به رنگ زرد دیزاین شوند. این ترکیب رنگ فضا را شاد تر جلوه خواهد داد.

چگونه از رنگ زرد در دکوراسیون باید استفاده کرد؟

بهترین روش جهت استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون منزل، تهیه لوازم و همچنین اکسسوری هایی به این رنگ است. مثلا می توانید مبلمان، پرده، گلدان، کوسن، تابلو، دکوری های دیواری، قاب، آباژور و آینه خانه خود را به رنگ زرد انتخاب نمایید. بدین گونه حس گرمای بیش تری به خانه خود می بخشید.

همچنین می توانید قسمتی از دیوار منزل خود را با رنگ زرد طراحی کنید. پذیرایی منزل شما مناسب ترین و بهترین مکان جهت اجرا کردن این ایده است. استفاده کردن از این رنگ در قسمتی از دیوار پذیرایی باعث می شود فضا روشن تر به نظر بیاید. ست کردن اکسسوری ها و وسایل خانه با طراحی چنین دکوراسیونی، باعث جذاب تر شدن فضای خانه می شود.

استفاده از ترکیب رنگ زرد و آبی برای دکوراسیون سالن نشیمن

سالن نشیمن از مهم ترین قسمت هایی است که باید در طراحی دکور آن دقت فراوانی به کار گرفته شود. زیباترین وسایل و مبلمان در این قسمت از خانه قرار می گیرند، پس ترکیب رنگ آبی و زرد در طیف های تیره و  یا روشن، نمایی متفاوت را ایجاد می کند. رنگ زرد تیره احساس گرما را انتقال می دهد. این رنگ نمادی از تکامل و پویایی است. رنگ آبی روشن باعث ایجاد حس آرامش خیال در افراد می شود، پس ترکیب این دو رنگ برای دکوراسیون، آرامش و پویایی برای افراد را به ارمغان خواهد آورد.

ترکیب رنگ آبی و زرد برای طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن شامل انتخاب رنگ میز و صندلی، کوسن های روی مبل، پرده های پنجره و مبلمان است. اگر تمامی این وسایل با یکدیگر هماهنگی لازم را در انتخاب رنگ داشته باشند، سالن نشیمن به زیباترین قسمت خانه تبدیل خواهد شد. زمانی طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن با ترکیب رنگ های آبی و زرد به ایده ای شگفت انگیز تبدیل خواهد شد که طرح های آن با کاغذ دیواری به طور هماهنگی انتخاب شود. جهت ایجاد دکوراسیونی جذاب و منحصر به فرد از کاغذ دیواری زیبایی که هماهنگ مبلمان خانه خود باشد، استفاده کنید. این ایده نظر مهمانان را به طرز چشم گیری به خود جلب خواهد کرد. شما با حضور در چنین فضایی زیبایی احساس جنب و جوش و جذابیت خاصی خواهی داشت.

استفاده از ترکیب رنگ زرد و آبی برای دکوراسیون سالن نشیمن

کلام آخر

انسان بیش ترین ساعات عمر خود را در خانه سپری می کند. از آن جایی که خانه محل استراحت، سرگرمی و مکانی برای دورهمی های خانوادگی محسوب می شود، پس طراحی دکوراسیون داخلی آن باید لذت بخش باشد. همچنین از آن جایی که خانه مکانی برای استراحت است باید حس آرامش را به انسان القا کند. رنگ زرد یکی از بهترین و آرامش بخش ترین رنگ هایی است که در طراحی دکوراسیون مورد استفاده قرار می گیرد.