پارتیشن اداری تک جداره یکی از مهمترین اجزای دکوراسیون های داخلی امروزی است که قابلیت های ویژه ای دارد. در دنیای امروز مدل های متنوعی از این پارتیشن ها ارائه می شوند. پارتیشن های شیشه ای از مشهورترین انواع این سازه های ساختمانی به شمار می روند که در سبک های دکوراسیون به خصوصی به کار برده می شوند. در ادامه با صنعت شیشه آریا همراه باشید تا مطالب بیشتری را درباره پارتیشن ادارای تک جداره در اختیار شما قرار دهیم:

طرح های مختلف پارتیشن اداری تک جداره

این مدل پارتیشن ها از بخش های مختلفی تشکیل می شوند. اما صفحات شیشه ای آن ها از مهمترین بخش های به کار رفته در آن ها به شمار می روند. این پارتیشن ها به صورت تک جداره هستند، به همین خاطر وزن سبکی دارند. انواع آن ها در مدل های طرح دار و ساده ارائه می شوند. مدل های ساده این پارتیشن ها در مدل های مات و براق ارائه شده و رنگ بندی جذاب و فوق العاده ای دارند.

پارتیشن اداری تک جداره در سبک های مدرن و سنتی تولید می شود. امکان حکاکی و درج نقش و نگارهای مختلف بر روی سطح این پارتیشن ها وجود دارد. هر یک از این پارتیشن ها در شرکت ها و سازمان ها نیز به کار برده می شوند و بر روی سطح آن ها آرم و برند کمپانی مورد نظر نیز درج خواهد شد. انواع مدل دار و طرح دار این پارتیشن ها نیز با روش های سند بلاست دیزاین می شوند. این روش طراحی برای پاشش میزان به خصوصی ماسه بر روی پنل های شیشه ای ساده اجرا می شود. به این ترتیب ظاهر پارتیشن اداری تک جداره زیباتر می شود.

طرح های مختلف پارتیشن اداری تک جداره - صنعت شیشه آریا

روش نصب پارتیشن های تک جداره در محیط

پارتیشن اداری تک جداره در دو مدل در محیط های مختلف نصب شده و مورد استفاده قرار می گیرد. برخی از مدل های این پارتیشن ها به صورت ثابت نصب می شوند و برخی نیز به صورت متحرک تعبیه خواهند شد. برای نصب هر یک از مدل های این تجهیزات از ابزارآلات و یراق به خصوصی استفاده می شود. به این ترتیب کیفیت و کارایی پارتیشن نیز بر این اساس تعیین می شود.

در صورتی که از مدل های ساده این پارتیشن ها استفاده کنید، امکان جا به جایی پنل ها را نخواهید داشت. آن ها مانند یک دیوار در محل های مورد نظر شما نصب می شوند. اما در صورتی که پارتیشن اداری تک جداره متحرک را انتخاب کنید، پنل های آن قابلیت حرکت دارند و بر روی ریل های نصب شده بر روی زمین یا سقف به سادگی حرکت می کنند. به این ترتیب استفاده از این پنل ها بسیار ساده خواهد بود.

در صورت انتخاب این مدل پارتیشن ها امکان تغییر دکوراسیون محیط اداری را خواهید داشت. انواع این پنل ها به عنوان درب اتاق های پارتیشن بندی شده نیز به کار برده می شوند. این پارتیشن های شیک ظاهر زیبایی به محیط می بخشند و کارایی قابل توجهی در محیط های مختلف به همراه می آورند.

مزایای نصب و استفاده از پارتیشن اداری تک جداره

این پارتیشن های شیک مزایای مهمی در محیط به وجود می آورند که برخی از آن ها را در زیر مشاهده می کنید:

  1. انواع آن ها سکوت و آرامش را به محیط های کاری می بخشند. در صورتی که در محل کار شما اتاق های مجزا برای همه کارکنان وجود ندارند، به سادگی می توانید با نصب یک پارتیشن ساده، اتاقک های کوچکی برای هر یک از کارکنان به وجود بیاورید.
  2. ایجاد فضای اختصاصی برای هر یک از افراد در محیط نیز از مهمترین مزایای استفاده از آن ها در محیط های کاری به شمار می رود.
  3. این پارتیشن ها با قیمت بسیار پایینی در محیط نصب و راه اندازی می شوند. هزینه نصب پارتیشن اداری تک جداره در محیط به نسبت هزینه ساخت دیوار برای بخش بندی اتاق ها بسیار به صرفه تر است.
  4. این سازه ها تنوع وسیعی دارند و با هر سبک دکوراسیونی به سادگی ست می شوند. شما می توانید از مدل های ساده و رنگی این محصولات به سهولت استفاده کرده و آن ها را در محیط منزل خود به کار ببرید.
  5. از مزایای مهم این سازه ها، وزن سبک آن ها است که برای جا به جایی در اسباب کشی ها نیز مناسب می باشد.
مزایای نصب و استفاده از پارتیشن اداری تک جداره - صنعت شیشه آریا

مراحل نصب پارتیشن اداری

پس از تعیین مدل پارتیشن اداری تک جداره و سفارش دادن آن به مرکز خرید معتبر، نوبت به انتخاب محل نصب آن ها می رسد. در این بخش کارشناسان فنی مربوطه به محل کار شما مراجعه کرده و از محیط بازدید می کنند. به این ترتیب ابعاد و اندازه های محیط را برای نصب پارتیشن و اجزای مختلف به کار رفته در آن برآورد می کنند. این پارتیشن ها در سبک های مختلفی اجرا می شوند که کارشناسان فنی مدل آن ها را نیز تعیین می کنند و در انتخاب مدل های بهتر به شما کمک می کنند.

برای نصب پارتیشن های اداری، یراق آلات مخصوص نصب آن ها نیز در محل مورد نظر فراهم می شوند. سپس اسکلت بندی اولیه کار فراهم می شود. اسکلت بندی این پارتیشن ها در محل نصب شده و سازه های شیشه ای بر روی آن جای می گیرند. در صورت نیاز می توان پارتیشن های ثابت را در محل رگلاژ کرد. در نظر داشته باشید که جنس هر یک از شیشه های به کار رفته در این پارتیشن ها نیز با هم متفاوت است.

پارتیشن های فریم دار

پارتیشن اداری تک جداره به صورت فریم دار یا قاب بندی شده نیز ارائه می شود. قاب بندی این پارتیشن ها از جنس چوب و انواع فلزات تولید شده و در اطراف کار نصب شده و مورد استفاده قرار می گیرند. این فریم ها در اطراف پنل های شیشه ای قرار می گیرند، به این ترتیب کیفیت پنل های شیشه ای را به خوبی حفظ می کنند. این پنل های پارتیشنی در میان قاب بندی های چوبی استحکام اولیه خود را حفظ می کنند و از آسیب های محیطی در امان می مانند. نصب این پارتیشن های فریم  دار در محیط های عمومی و پر رفت و آمد بسیار متداول است.

از این سازه ها برای جلوگیری از آسیب رسیدن به دیواره های محیط در مراکز فروش زنجیره ای، بانک ها و… استفاده می کنند. افزایش مصارف این مدل پارتیشن ها به دلیل استحکام بالا آن ها سبب تولید بیشتر این محصولات شده است. از محدودیت های استفاده از این محصولات می توان به اشغال فضای زیاد در محیط اشاره کرد. این موضوع گاهی نصب آن ها را در برخی فضاهای کوچک غیر ممکن می سازد. قیمت ساخت و آماده سازی پارتیشن های فریم دار نیز بیشتر از مدل های بدون فریم است.

پارتیشن های فریم لس

این دسته از پارتیشن ها نیز از مزایای به خصوصی برخوردار هستند، به همین خاطر نیز از محبوبیت قابل توجهی در میان مشتریان برخوردار می باشند. این پارتیشن ها همان طور که از نام آن ها مشخص است، بدون فریم و قاب بندی ارائه می شوند و از این رو نصب و راه اندازی آن ها در محیط با سهولت بیشتری انجام می گیرد. این سازه ها با قیمت ارزان تری تولید می شوند و هزینه نصب قاب و فریم در اطراف آن ها به کلی حذف خواهد شد.

با استفاده از این مدل پارتیشن ها در محیط منزل، شفافیت محیط نیز افزایش می یابد و به این ترتیب انعکاس نور به خوبی صورت می گیرد. این پارتیشن ها برای محیط های کوچک کارایی خواهند داشت و فضای زیادی را در محیط اشغال می کنند. به این ترتیب نصب آن ها در هر محیطی به سهولت انجام می گیرد و محدودیتی در استفاده از آن ها وجود ندارد.

ویژگی های فنی پارتیشن های تک جداره - صنعت شیشه آریا

ویژگی های فنی پارتیشن های تک جداره

پارتیشن اداری تک جداره با شیشه های شفافی تولید می شود. استفاده از آن ها برای جلوگیری از نفوذ سر و صدا و کاهش دید به محیط های مختلف کارایی دارد. از مدل های رنگی آن ها برای جلوگیری از مشاهده محیط داخلی انجام می گیرد. به این ترتیب شخصی سازی محیط کاری کنان به خوبی انجام می گیرد.

انواع این پنل ها به سادگی بر اسکلت کار سوار می شوند و نصب آن ها به سهولت انجام می گیرد. نصب پارتیشن در محیط ساختمان بدون کوچکترین آلودگی انجام می گیرد و به همین خاطر نیز دشواری در نصب آن ها وجود نخواهد داشت. انواع آن ها با ارزان ترین یراق آلات به کار می روند. به علاوه نصب آن ها نیازی به صرف وقت زیادی ندارد و در زمان افراد نیز صرفه جویی می شود. به این ترتیب استفاده از آن ها برای مراکز اداری که نیاز به تکمیل سریع فرایند کار دارند بسیار کارایی خواهد داشت.

جمع بندی

در این مطالب با دسته بندی های مختلف پارتیشن های شیشه از نظر جنس، کیفیت، مدل نصب، قاب بندی و… آشنا شدید و هر یک از مدل های این محصولات را به دقت بررسی کردیم. هر یک از انواع این سازه ها در مدل های ساده و طرح دار تولید و از کیفیت بالایی برخوردار هستند. انواع این پارتیشن ها در دنیای امروز کاربردهای قابل توجهی دارند و برای همه ساختمان ها به کار برده می شوند.