امروزه در طراحی داخلی دکور خانه و دفاتر کار، به دیوارها به اندازه وسایل داخل ساختمان اهمیت داده می شود. در همین راستا با گذشت زمان، انواع مختلفی از قاب بندی های دیواری وارد بازار ساختمان سازی و طراحی منازل وارد شده است. اگر شما هم قصد آشنایی بیشتر با انواع قاب بندی های دیواری و اعمال آن ها در منزل تان را دارید، لطفا تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید:

آشنایی با قاب بندی دیوار

به چهارچوب بندی هایی که بر روی سطوح دیوار، اطراف تابلو یا آینه کاری برای افزایش زیبایی ظاهر دیوار انجام می شود، قاب بندی دیوار گفته می شود. البته امروزه از قاب بندی های دیوار برای پوشش کل سطوح دیوار نیز استفاده می شود و انواع مختلفی دارد.

طراحی های قاب بندی دیواری به گونه ای است که هم برای دکوراسیون سنتی و هم مدرن کارایی فوق العاده ای دارد. در مدل های مدرن قاب بندی دیوار، از انواع ساده و بدون هیچ گل و نقشی استفاده می شود. قاب بندی های دیوار کلاسیک از گل های ریز و درشتی تشکیل شده است که معمولا در چهار سمت ترسیم می شوند.

معمولا قاب بندی های دیوار برای فضاهایی مانند اتاق مستر و لابی کاربرد دارند و نصب آن در اتاق هایی با متراژ کوچک باعث ایجاد درک بصری یک فضای بزرگ در چشم بیننده می شود. قاب بندی های دارای نقوش زیاد برای فضاهای بزرگ و قاب بندی های ساده و مدرن را برای اتاق های کوچک به کار می برند.

قاب بندی دیوار با چوب

قاب بندی یکی از دیوارهای اصلی خانه با چوب، به محیط زندگی شما جلوه ای خاص را هدیه می کند. یشترین مصرف کنندگان چوب برای قاب بندی دیوار، کشورهای ایالات متحده آمریکا و کانادا هستند. از مزایای قاب بندی دیوار با چوب می توان به نصب راحت آن اشاره کرد. همچنین این چوب ها قابل بازیافت و استفاده مجدد برای اهداف دیگر است. تعمیر قاب بندی چوبی نسبت به سایر قاب بندی ها راحت تر می باشد. قاب بندی دیوار با چوب مانند هر روش دیگری در کنار فواید زیادش می تواند معایبی را نیز به همراه داشته باشد. به عنوان مثال، چوب به راحتی قابل اشتعال است. همچنین در اثر تماس بیش از حد با رطوبت می تواند دچار تضعیف استحکام بافتی شود.

قاب بندی دیوار با کاغذ دیواری

اگر قصد این را دارید که انرژی جدیدی را به خانه خود ببخشید و حس زندگی را در آن به وجود بیاورید، پیشنهاد ما به شما قاب بندی دیوار با کاغذ دیواری است. کاغذ دیواری بهترین گزینه برای تغییر دکوراسیون خانه در کمترین زمان است. کاغذهای دیواری در طرح ها و رنگ های مختلف به فروش می رسند، به همین دلیل قابلیت هماهنگی با انواع مختلف چیدمان ها را دارند. شما می توانید برای ایجاد یک مرکز زیبایی در خانه تان کاغذ دیواری را فقط بر روی یکی از دیوارهای خود نصب کنید. انواعی از این کاغذهای دیواری، قابل شستشو هستند، بنابراین بدون نگرانی از وارد شدن آسیب می توان به راحتی آن را تمیز کرد. از معایب کاغذ دیواری می توان به عدم قابلیت ترمیم در صورت پاره شدگی اشاره کرد.

قاب بندی دیوار با گچ

امروزه با وجود قاب بندی های دیواری گچی آماده، بازسازی منازل بسیار راحت تر از گذشته شده است. از قاب بندی های دیوار با گچ برای پوشش سقف منازل نیز استفاده می شود. معمولا قاب های گچی طرح های متنوعی دارند که می توانید متناسب با سلیقه خود، بهترین مورد را خریداری کنید. قاب های گچی در برابر ضربه و رطوبت مقاومت بالایی دارند و طول عمر بیشتری می کنند. قاب های گچی غیرقابل احتراق هستند. وجود این قاب بندی موجب می شود تا رد و بدل صدا از طریق دیوار بین دو خانه به حداقل میزان ممکن برسد. نصب قاب بندی دیوار با گچ در کمترین زمان ممکن انجام می شود و قابلیت تعمیر پس از خرابی را دارا می باشد.

قاب بندی دیوار با آینه

قاب بندی دیوار با آینه هنری است که از زمان سلطنت ساسانیان بر جای مانده و همیشه از زیباترین های قاب بندی محسوب می شده است. در این نوع قاب بندی، فرد آینه کار تکه های بزرگ و کوچک آینه را کنار هم قرار داده و یک جلوه درخشان و مجلل را بر روی دیوار ایجاد می کند. یکی از بهترین مکان های خانه برای ایجاد قاب بندی دیواری، راهروهای خانه است. استفاده از قاب بندی دیوارهای راهرو با آینه باعث ایجاد یک نمای بزرگتری در آن محل خواهد شد. قاب بندی دیوار با آینه از بهترین روش ها برای پوشش دادن مناطقی از دیوار است که دچار خرابی شده است. از این نوع قاب بندی به دلیل منعکس کردن نور برای پوشش دیوار هتل و سالن های پذیرایی نیز استفاده می شود.

قاب بندی دیوار با پی وی سی

پی وی سی ها به دلیل وزن پایین و استحکام بالا در چند سال اخیر محبوبیت گسترده ای را بین مردم به دست آورده است. البته پی وی سی پس از گذشت چند سال تغییر رنگ می دهد و زرد می شود. اگر قصد تعبیه نورپردازی مخفی را در ساختمان خود دارید، بهتر است از قاب بندی های پی وی سی استفاده کنید. قاب بندی های دیوار از جنس پی وی سی هم برای فضای داخلی و هم برای فضای خارجی خانه کاربرد دارند. پی وی سی ها از قاب بندی های با قیمت مناسب هستند و با رنگ های مختلفی در بازار به فروش می رسند.

کلام پایانی

با وجود تمام مطالب گفته راجع به روش های مختلف قاب بندی دیوار، پیشنهاد ما به شما بررسی دقیق معایب و مزایای تمامی روش ها و انتخاب بهترین گزینه است. برای انتخاب مناسب ترین قاب بندی دیوار، بهتر است با یک فرد متخصص در این زمینه مشورت کنید تا قاب بندی دیوار مطابق با نوع کاربری تان را به شما معرفی کنند. مجموعه ما با ارائه متنوع ترین قاب بندی های دیواری، به شما قدرت یک انتخاب گسترده را می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید و با کمک تیم حرفه ای مجموعه، قاب بندی مورد علاقه دیوار خود را برگزینید.