شیشه سند بلاست در واقع همان شیشه های معمولی موجود در بازار است که طی یک فرآیندی که بر روی شیشه ها انجام می شود، باعث به وجود آمدن و تولید شیشه سند بلاست می گردد. روزانه با این مدل شیشه ها بسیار رو به رو می شوید و امکان دارد که تاکنون حتی نام او هم به گوشتان نخورده باشد. در ادامه این مقاله شما را بیشتر با این شیشه پرطرفدار آشنا خواهیم کرد، پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

شیشه سند بلاست چیست؟

احتمالا اکنون این سوال در ذهن شما پیش آمده است که اصلا شیشه سند بلاست چیست؟ شیشه سند بلاست همان شیشه های معمولی در بازار است. نوعی شن خاص را به وسیله دستگاهی با سرعت بسیار بالایی بر روی شیشه می کوبند و شیشه از حالت شفاف به حالت مات تبدیل می شود. این عمل بر روی همه شیشه های موجود با هر اشکال هندسی که باشند، قابل اجرا هستند. این شیشه ها حالت تزیئنی نیز دارند و خیلی از افراد برای زیباتر شدن فضای محیطی از آن استفاده می کنند. اگر شما بخواهید هم شیشه هایتان مات و هم دارای طرح باشد، می توانید زمانی که عمل پاشیدن شن صورت می گیرد طرح مد نظر مشتری را بر روی آن اجرا کنید. این مدل شیشه ها بسیار کاربردی و پر طرفدار نیز هستند.

انواع مدل های شیشه سندبلاست

شیشه سند بلاست دارای 3 مدل است که در این قسمت به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

1-  شیشه های تمام مات

شیشه های تمام مات از مخلوط شیشه های سکوریتی و شن خاصی که در سند بلاست استفاده می شود به وجود می آید و اصلا قابلیت دید ندارد. از این رو در حمام ها و پارتیشن های کارمندی از آن ها استفاده می گردد.

2- شیشه های لوگو دار

در این مدل از شیشه های سند بلاست طرح دار، بیشتر در برای دکوراسیون و حکاکی لوگو های شرکت های مربوطه استفاده می شود. در شیشه های لوگو دار قابلیت دیده شدن و رد و بدل نور وجود دارد.

3- شیشه های راه راه مات

در شیشه های راه راه مات خطوطی عمودی و افقی با فاصله هایی که طبق سلیقه مشتری است ایجاد می شود. این نوع مدل بسیار جذاب است. بیشتر مواقع مشتریانی هستند که به حالت شطرنجی علاقه دارند.

مزایا و معایب شیشه بلاست - صنعت شیشه آریا

مزایا و معایب شیشه بلاست

همان گونه که اطلاع دارید هر محصولی که تولید می شود دارای مزایا و معایبی است. در این قسمت قصد داریم شمارا با مزایا و معایب این محصول آشنا کنیم.

مزایا شیشه های بلاست عبارند از:

  • سند بلاست بعد از به وجود آمدن احتیاج به مراقبت های خاصی ندارد و می توان از آن در طولانی مدت استفاده نمود.
  • فرآیندی که بر روی شیشه بلاست انجام می شود در برابر آب و دمای محیطی کاملا مقاوم بوده و از شیشه جدا نمی شود.
  • بهترین مزیت این شیشه این است که می توانید طرح ها و لوگوهایی را که دوست دارید بر روی شیشه سند بلاست طراحی نمایید.

معایب شیشه بلاست عبارتند از:

  • سند بلاست نسبت به شیشه های مات دیگری که وجود دارند گران تر است.
  • برای تولید شیشه های سند بلاست باید زمان زیادی صرف شود.
  • این شیشه ها اگر کثیف شوند به سختی می توان آن ها را تمیز نمود.
  • طرح های شیشه های سند بلاست را باید به درستی انتخاب کنید، زیرا زمانی که عملیات سند بلاست به پایان برسد دیگر نمی توانید طرح آن را تغییر دهید.
کاربرد های شیشه سند بلاست - صنعت شیشه آریا

کاربرد های شیشه sandblast

شیشه سند بلاست اصولاً در فضای داخلی به جهت جلوگیری از دیده شدن فضا و حفظ حریم شخصی استفاده می شود. این شیشه ها جنبه طراحی داخلی رل نیز دارند و شابلون های مختلفی جهت ایجاد انواع طرح ها و نقش های مختلف روی شیشه سند بلاست وجود دارد.

در واقع این شیشه قابل استفاده برای حمام، دستشویی و آشپزخانه است. از طرف دیگر جهت جدا سازی فضای کار در محل کار کارکنان هم می‌ توان از این شیشه های مات سند بلاست استفاده کرد. کاربرد این شیشه ها شامل دو بخش مسکونی و اداری می شود.

  • فضای داخلی و شخصی

در خانه های کوچک از اتاق های شیشه ای به جای حمام استفاده می ‌شود. چنین مکان هایی دقیقاً برای استفاده از sandblast مناسب هستند. در اصل با پوشاندن دور تا دور حمام با این نوع شیشه ها، حریم شخصی محیط حفظ می شود. از شیشه سند بلاست جهت بخش ‌بندی حمام های بزرگ تر، قفسه بندی حمام و دستشویی، جدا کردن سرویس بهداشتی و در بالکن های شیشه ای استفاده می شود. در واقع می‌ توان از این شیشه ها به عنوان پارتیشن بین فضاها یا به عنوان بخشی از درب داخلی نیز استفاده کرد.

  • فضاهای اداری و رسمی

بسیاری از شرکت ها برای پارتیشن بندی داخلی از شیشه سند بلاست با طرح لوگوی شرکت روی آن استفاده می کنند. بدین گونه هم لوگوی شرکت در تمام فضا ها خودنمایی می ‌کند و هم فضا ها به صورت مناسب بخش بندی می شوند. در ورودی ساختمان ها، لابی ها، پذیرش ادارات و هتل ها، فرودگاه ها، استخر های عمومی، محوطه سازی، طراحی فضاهای سبز و باغ ها، زمین بازی، کتابخانه ها و کتاب فروشی ها، اتاق های نگهبانی، فضاهایی که مردم در آن ها صف می بندند، مثل سینماها، سالن های تئاتر، کنترل پاسپورت در فرودگاه ها، فروشگاه ها و انبار ها می‌ توان از این شیشه سند بلاست استفاده کرد.

فرایند ساخت شیشه سند بلاست - صنعت شیشه آریا

فرایند ساخت شیشه سند بلاست

سند بلاست کردن شیشه یک فرآیند انفجاری روی سطح شیشه است که هدف از آن ایجاد طرح های مختلف شیری رنگ و سایر رنگ ها روی شیشه است. سندبلاست یک اصطلاح عمومی بوده که با سرعت بالا توسط ماشین های ساخت سند بلاست صورت می گیرد. در این ماشین ها از ماسه و شن جهت ایجاد طرح ها استفاده می گردد. بهتر است بدانید از بخار یا هوا با فشار بالا نیز برای پاک کردن این مدل شیشه استفاده می کنند.

سندبلاست کردن شیشه با سرعت بالایی توسط ماسه و شن صورت می گیرد و با استفاده از ماشین آلاتی که در این زمینه این کار را انجام می دهند، ساخته می شود. این ماشین ها برخلاف روش های قدیمی ساخت شیشه سند بلاست، دارای کیفیت بسیار بالایی هستند و می ‌توانند سرعت ساخت را بالا ببرند.

از تکنیک سندبلاست روی چه چیز هایی می توان استفاده نمود؟

از این تکنیک می توان روی هر صفحه شیشه ای استفاده کرد. به طور کلی از پنجره گرفته تا شیشه های راه رو، پارتیشن های شیشه ای و شیشه های کابین دوش شیشه ای و بسیاری از صفحه های شیشه های دیگر مانند شیشه های ساده، شیشه های رنگی، شیشه های چند جداره و حتی آینه ها را هم می توان سند بلاست کرد تا به ظاهر ایده آل خود برسند.

سخن پایانی

در این مطالب قصد داشتیم شما را با فرآیند و معایب و مزایای شیشه های سند بلاست آشنا کنیم. همان طور که گفته شد بیشتر مواقع برای حفظ حریم شخصی از شیشه های سند بلاست و یا برای تبلیغ بیشتر شرکت خود لوگو طراحی شده خود را بر روی شیشه های سند بلاست استفاده می کنند. از این که ما را تا انتهای این مقاله همراهی نمودید کمال تشکر را از شما عزیزان داریم.