در سال های اخیر انواع مدل های شیشه رنگی رومیزی ارائه می گردد که هر یک در رنگ بندی های مختلفی ارائه می شوند. این شیشه ها با جنس به خصوصی تولید شده و از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار هستند. جلوه شیشه بر روی میز موجب افزایش مصارف این شیشه ها در عرصه ساخت و تولید میزهای شیشه ای شده است. امروزه شیشه یکی از مهمترین اجزای دکوراسیون داخلی فضای اداره ها و منازل مسکونی به شمار می رود.

جذابیت و براقیت سطح این شیشه ها از مهمترین ویژگی های آن ها به شمار می رود. هر یک از آن ها بسته به ابعاد، ضخامت و… دسته بندی می شوند. استفاده از شیشه در ساخت و آماده سازی لوازم خانگی مزایای قابل توجهی به همراه می آورد. در ادامه همراه ما باشید:

مزایای استفاده از شیشه رنگی رومیزی

این شیشه ها با مزیت های مهمی شناخته می شوند و استفاده از آن ها تاثیر به سزایی در زیبایی نمای داخلی ساختمان شما بر جای می گذارد. این شیشه ها جاذب گرما در محیط هستند. به همین دلیل نیز استفاده از آن ها در فصول گرم سال بسیار مفید خواهد بود و در اعتدال دمای محیط تاثیر گذار می باشند. شیشه رنگی رومیزی گرمای نور را که از پنجره ها و محیط خارج از منزل منعکس می شوند، در خود نگه می دارد و فقط انعکاس آن ها را عبور می دهند.

استفاده از آن ها در ساخت و آماده سازی میزهای ناهار خوری بسیار کارایی خواهد داشت و سبب گرم ماندن مواد غذایی در طول سرو غذا می شود. با استفاده از آن ها در مناطق سردسیر کشور در ساخت و آماده سازی تجهیزات و لوازم خانگی محیط منزل، از گرم تر شدن محیط به شدت جلوگیری به عمل می آید. در نتیجه گرما و انرژی موجود در منزل به هدر نمی رود. عبور نور از این شیشه ها بسیار کند است و به همین خاطر استفاده از آن ها در این عرصه پر فایده است.

مهمترین ویژگی های شیشه های مخصوص ساخت میز

شیشه رنگی رومیزی با ویژگی های منحصر به فردی تولید می شود که موجب افزایش محبوبیت آن در میان مشتریان می شود. برخی از مزیت های مهم این محصولات را در زیر مشاهده می کنید:

  1. وزن سبک این شیشه ها از مهمترین مشخصه ها و ویژگی های این محصولات به شمار می رود که توجه مشتریان را به میزان قابل توجهی جلب می کند. هر یک از این شیشه ها بسته به میزان ضخامت، وزن به خصوصی دارند. هر چه تعداد لایه های این شیشه ها بیشتر باشد وزن آن ها نیز سنگین تر خواهد بود.
  2. جا به جایی شیشه رنگی رومیزی بسیار ساده انجام می گیرد. این راحتی به دلیل وزن سبک و پایین این محصولات است.
  3. نصب ساده این شیشه ها بر روی میزهای مختلف نیز بسیار ساده انجام می گیرد. به این ترتیب صنایع ساخت و تولید میز مشکلی در اجرای این میزها نخواهند داشت.
  4. خاصیت ضد باکتریایی شیشه در ساختار میزهای امروزی نیز از مهمترین مزایای استفاده از آن ها به شمار می رود.
  5. ویژگی ضد رطوبت این محصولات نیز از مهمترین ویژگی های آن به شمار می رود. استفاده از آن ها با تایید وزارت بهداشت بر روی میزهای مختلف انجام می گیرد.

دوام بالای شیشه رنگی رومیزی

شیشه های رنگی رومیزی از ماندگاری قابل توجهی در لوازم خانگی شما برخوردار است. استحکام سطح این شیشه ها مانع از آسیب دیدن سطحی آن ها شده و از بروز هر گونه ترک و شکستگی در ساختار این شیشه ها پیشگیری می کند. این شیشه ها در دمای بالایی تولید شده اند و به همین خاطر نیز مقاومت آن ها مورد تایید می باشد. در ساخت و آماده سازی آن ها از جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا استفاده  می شود. به همین خاطر مدل و ساختار آن ها بسیار به روز است.

نگهداری ساده شیشه رنگی رومیزی

این شیشه ها به سادگی نگهداری می شوند و نظافت ساده ای دارند. به همین خاطر نیز خانم های خانه دار از میزهای تولید شده با استفاده از این شیشه ها بسیار استقبال می کنند. نظافت آن ها با استفاده از مایع های شست شوی مخصوص شیشه به سهولت انجام می گیرد. شما می توانید برای براق شدن سطح این محصولات از بخار شوی استفاده کنید. در این زمینه استفاده از یک پارچه مرطوب نیز کارایی داشته و برای نظافت آن ها موثر واقع می شود. استفاده از محصولات تمیز کننده برای درخشندگی سطحی این محصولات اهمیت دارد.

بزرگنمایی محیط با استفاده از شیشه رنگی رومیزی

شیشه رنگی رومیزی محیط اطراف را بسیار بزرگ جلوه می دهد. ویژگی شفافیت سطحی این شیشه ها از مهمترین قابلیت های این محصولات به شمار می رود. به همین خاطر افراد با مشاهده این وسایل در محیط منزل شما احساس می کنند که در محیطی بزرگ و دلباز حضور دارند. به علاوه در صورتی که مدل شیشه شما شفاف و بی رنگ باشد، نور را از خود عبور می دهد.  به این ترتیب همه اجزای پشت آن مشاهده می شود. استفاده از این متریال در کنار انواع آلیاژهای فلزی و چوبی نیز میسر است. استفاده از آن ها در قاب های چوبی بر زیبایی هر چه بیشتر محصول می افزاید و شیشه رنگی رومیزی را به یک اثر فاخر مبدل می کند.

شیشه های رنگی مخصوص تولید میز - صنعت شیشه آریا

شیشه های رنگی مخصوص تولید میز

شیشه رنگی رومیزی در مدل های متنوعی تولید شده و در اختیار مشتریان قرار می گیرد. هر یک از مدل های این شیشه ها با جنس به خصوصی تولید و ارائه می شوند و رنگ بندی متنوعی دارند. هر یک از مدل های این شیشه ها برای برخی از دکوراسیون های داخلی مناسب می باشد. برخی از محبوب ترین رنگ بندی های این محصولات به شرح زیر می باشند:

  1. شیشه های رنگی سبز رنگ که برای انتقال نور خورشید در میزان کمتر بسیار مناسب خواهند بود.
  2. شیشه های آبی کریستالی در بسیاری از فضاها مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده از آن ها در محیط خارج از منزل نیز میسر می باشد.
  3. شیشه های رنگی برنزی نیز از رنگ های محبوب در صنعت شیشه سازی به شمار می رود که در طول سال های گذشته مشتریان بسیار زیاد را به خود جذب کرده است. این شیشه ها ظاهر شفاف و براقی دارند و به همین خاطر نیز با استقبال رو به رو شده اند.

مهمترین معایب شیشه رنگی رومیزی

این شیشه ها با معایب مهمی شناخته می شوند. این شیشه ها مستعد انواع آلودگی های محیطی هستند. به این ترتیب زیبایی میزهای شیشه ای تحت تاثیر قرار نمی گیرد. برخی از مهمترین معایب این شیشه های رومیزی به شرح زیر است:

  • وجود خطر در محیط

شیشه رنگی رومیزی خطرات مختلفی در محیط به وجود می آورند. استفاده از آن ها در محیط هایی که بچه کوچک دارند، خطراتی به دنبال داشته و آسیب هایی به وجود می آورد. از این رو باید با احتیاط از این محصولات استفاده شود. با این حال استفاده از آن ها از برخی از لوازم خانگی متداول در محیط منزل بی خطرتر است. در صورتی که حیوانات خانگی در محیط منزل شما وجود دارند، باید لبه های تیز این شیشه ها را بپوشانید.

  • دشواری در نظافت شیشه

شیشه رنگی رومیزی کمی سخت نظافت می شود. برای نظافت این شیشه ها که به سادگی لکه می شوند، باید از ابزار و وسایل به خصوصی استفاده کنید. برخی از این وسایل و مواد تمیز کننده، به شرح زیر می باشند:

  1. استفاده از محلول های صابون و آب که هر گونه لکه ای را در محیط از بین می برند.
  2. استفاده از محلول های آب و الکل
  3. استفاده از شیشه پاک کن های قوی از برندهای معتبر
  4. استفاده از آب لیموهای فشرده شده طبیعی
  5. استفاده از محلول های سرکه سفید

استفاده از پاک کننده های شیشه آماده با هزینه کمتری انجام می گیرد. اما اغلب استفاده از این مواد در محیط سربسته منزل کمی خطرناک است و آسیب های تنفسی به همراه می آورد. به همین خاطر برای استفاده از این مواد باید حتما به عدم آلرژی زا بودن آن ها برای بدن دقت داشته باشید. با استفاده از این میزها دکوراسیونی شیک و لوکس در محیط منزل خود خواهید داشت. استفاده از روکش های شیشه ای برای میزها بیشتر از روکش های چوبی نیاز به مراقبت دارد؛ چرا که این روکش ها به شدت در معرض لکه شدن و آلوده شدن قرار دارند.

مهمترین معایب شیشه رنگی رومیزی - صنعت شیشه آریا

جمع بندی

انواع این شیشه های رنگی با قدرت و مقاومت قابل توجهی تولید می شوند؛ به همین دلیل نیز برای نصب بر روی انواع میز بسیار مناسب می باشند. انواع این شیشه های رنگی در مدل های متنوعی تولید می شوند. امکان ایجاد طرح های مختلف بر سطح این شیشه ها وجود دارد و به همین خاطر برخی از صنعتگران در این عرصه از این تجهیزات با طرح های دلخواه خود استفاده می کنند. هر یک از این شیشه های شیک و زیبا با ظاهر براق و مات ارائه می شوند و هر یک از این مدل ها زیبایی خاص خود را دارند.