یکی از کاربرد های ورق طلا و نقره در طراحی دکوراسیون داخلی و نصب آن بر روی دیوار و یا سقف است. این اجرا می تواند ظاهری زیبا، شیک و مجلل به خانه شما هدیه دهد. استفاده از ورق های طلا و نقره کاملا سلیقه ای بوده و هر کسی از آن ها برای دکوراسیون داخلی خانه خود استفاده نمی کنند. برای این که  اطلاعات بیشتری راجع به ورق طلا و ورق نقره داشته باشید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

طراحی و اجرای ورق طلا و نقره

ورق طلا و ورق نقره یکی از مواردی هستند که امروزه کاربرد و محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. اجرای ورق طلا و ورق نقره در تغییر و زیباسازی دکوراسیون داخلی منازل بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. ورق های طلا و نقره به یکی از ابزار های محبوب و پرطرفدار مدرن و شیک تبدیل شده اند. افراد متخصصی هستند که می توانند  طراحی و اجرای ورق طلایی و نقره ای را به صورت حرفه ای در سقف و دیوار برای شما انجام دهند.

آموزش ورق طلا روی گچ

آموزش ورق طلا روی گچ به شرح زیر است:

  • در مرحله اول  تمام دیوار ها و سقف ها را به کمک رنگ تمیز کنید.
  • اگر محل مورد نظرتان از گچ بری های خاصی طراحی شده است، می توانید آن را تمیز کنید.
  • ابتدا به قسمتی که به رنگ طلایی نیاز دارد چسب فویل طلا بزنید. حدود یک ساعت بگذارید تا به خوبی خشک شود.
  • الان به مرحله ای رسیده اید که می توانید ورقه های طلا را با دستکش نخی برداشته و بر روی قسمت های مورد نظر بچسبانید.
  • در پایان کار با قلم مو بر روی ورق طلا بکشید تا خوب بچسبد.

اجرای پتینه کاری با ورق طلا یا ورق نقره

اگر به پتینه کاری علاقه دارید، می توانید زمانی که قصد دارید خانه خود را بسازید و یا بازسازی نمایید، آن را به یک کادر مجرب بسپارید. اگر شما به اجرای ورق طلا و یا ورق نقره علاقه دارید، می توانید همراه با پتینه کاری آن را هم اجرا نمایید. با این روش می توانید فضای داخلی منزل خود را به فضایی دل پذیر، شیک و مدرن تبدیل کنید. همان طور که می دانید پتینه کاری یکی از جدیدترین و تخصصی ترین خدمات برای منازل است که ظاهری زیبا ایجاد می کند. پتینه کاری برای تمامی بخش های منزل به خصوص سقف یا دیوار مورد استفاده قرار می گیرد.

اجرای پتینه کاری با ورق طلا یا ورق نقره

اگر پتینه کاری با رنگ های شاد به خصوص با ورق طلا یا ورق نقره ای طلایی اجرا شود، می تواند ظاهر خانه شما را زیبا کند. برای اجرای ورق طلا و یا نقره ای احتیاج به بازسازی ندارید. کافی است بر روی سطوح گچی ابتدا سطح را با رنگ روغن یا اکریلیک بپوشانید، سپس اجازه می دهید تا کاملا خشک شود. فرقی نمی کند در کجای شهر خانه چند متری یا چند صد متری دارید، شما می توانید با اجرای پتینه کاری به همراه ورق طلایی آن را زیبا کنید.

اجرای ورق طلا بر روی دیوار

امروزه تنوع برندها باعث سردرگمی افراد می شود. شما باید از جمله اصالت برند و محصولی که خریداری می کنید، اطمینان حاصل کنید. ورق طلا برای دیوارها مارک های مختلفی دارد که یکی از بهترین مارک های آن ساخت ایتالیا است. این نوع ورق دارای رنگ شفاف، ضخامت عالی، کیفیت بالا و همچنین بسیار نرم و منعطف بوده و قیمت مناسبی نیز دارد. برای این که بتوانید ورق طلا مناسبی برای دیوار انتخاب نمایید، باید به موارد زیر توجه کنید:

  • اعتبار برند

 متاسفانه در ایران ورق طلا تولید نمی شود؛ از این رو هنرمندان و صنعت گران باید از برند های خارجی استفاده کنند. بیشتر افراد نیز از ورق های طلا ایتالیایی استفاده می کنند. به این دلیل که هم کیفیت بالایی دارد و هم قیمت مناسبی دارد.

  • بسته بندی معتبر

 ورق های طلا اصل از کشور مبدا کاملاً مهر و موم شده وارد بازار می شوند. نکته مهم دیگری که وجود  دارد، این است که یک علامت هولوگرام در پشت بسته بندی چسبانده می شود. این علامت در مقایسه با استاندارد جهانی نشان از کیفیت بسیار بالایی دارد.

اجرای ورق نقره روی دیوار

از این تکنیک برای عتیقه سازی قاب، انواع قاب عکس و آینه استفاده می شود. ترکیب ورق نقره ای با دکوپاژ، فوق العاده زیبا می شود. برای عتیقه سازی انواع مجسمه های چوبی و فلزی از ورق های نقره ای استفاده می کنند. در اجرای ورق نقره ای  بر روی گچ و ابزار گچی می توانید به راحتی آن را به کمک رنگ روغنی و یا اکریلیک بچسبانید. ورق نقره ای به اندازه ورق طلایی در زمینه دکوراسیون داخلی پرطرفدار  نیست. از ورق نقره ای خیلی در منازل استفاده نمی کنند. اما برای عتیقه سازی شیشه ها از ورق نقره ای استفاده می شود.

اجرای ورق نقره روی دیوار

تفاوت بین ورق طلا و رنگ طلایی

ورق طلا ظاهری کاملا چشم گیر، مجلل، زیبا ایجاد می کند. همچنین ماندگاری و پایداری بسیار بالایی نسبت به رنگ دارد.اگر نور کم باشد، ورق طلا همچنان حالت براق خود را نشان می دهد، اما رنگ طلایی به صورت مات دیده می شود.در صورتی که ورق طلا نیاز به تعمیر داشته باشد، به راحتی می توانید آن را تعمیر نمایید؛ زیرا این ورق ها دارای کد رنگی خاصی هستند. اما در مورد رنگ های طلایی این گونه نیست و یافتن کد رنگ آن ها دشوارتر است. ورق طلا مانند رنگ ها بوی نامطبوعی ندارد و در حین اجرا باعث آلودگی محیط نمی شوند. شما می توانید بلافاصله بعد از انجام ورق طلا شروع به زندگی کنید، ولی رنگ طلایی باید حداقل 5 روز زمان ببرد تا کاملا خشک شود.

اجرای ورق طلا بر روی سقف

سقف یکی از مهم ترین قسمت های هر خانه ای است که با زیبا و شیک ساختن آن می توانید فضای جذابی را در خانه ایجاد کنید. برای زیبایی و ایجاد جلوه ای خاص در سقف می توان از خدماتی مانند گچ بری سقف نیز استفاده کرد. اما در سقف رنگ های استفاده شده اهمیت زیادی دارد. بسیاری از افراد برای سقف خانه خود فقط از رنگ سفید استفاده می کنند. اما در این میان افراد با سلیقه خاصی هستند که به رنگ های دیگر علاقه نشان می دهند و معمولا رنگ سفید طلایی را می پسندند. به همین دلیل یه این افراد خدمات آبکاری طلا و نقره را پیشنهاد می کنیم. وقتی آن ها از این خدمات استفاده می کنند، لذت زیادی می برند و حتی بعد از گذشت چند سال از این طراحی ها خسته نمی شوند. اگر از ورق طلایی یا نقره ای استفاده کنید، می توانید خود را همیشه از دکوراسیون داخلی خانه راضی نگه دارید.

کاربردهای ورق طلا و نقره

در طراحی داخلی منازل در قسمت های دیوار و سقف از ورق طلا و نقره استفاده می کنند. از این تکنیک برای عتیقه سازی قاب ها، انواع قاب عکس و آینه نیز استفاده می کنند. ترکیب با دکوپاژ به گونه ای است که دکوپاژ روی ورق طلا انجام می شود. شما می توانید به جای رنگ از ورق طلا استفاده کنید. عتیقه سازی انواع ظروف شیشه ای برای جلوه دادن به شیشه های ساده صورت می گیرد. انواع افکت های رنگی را بر روی ورق طلا و نقره می توانند به کار ببرند.

قیمت ورق طلا و ورق نقره روی دیوار و سقف

قیمت اجرای ورق طلا یا نقره بر روی دیوار و سقف به مقدار و ضخامت آن، نوع سرویس، اندازه پروژه و همچنین محل پروژه و یک سری موارد دیگر بستگی دارد. این عوامل باعث می شود بر روی قیمت آن تاثیر بگذارد. حتی شما قیمت ورق ها را هم نمی توانید به صورت دقیق محاسبه نمایید؛ زیرا ورق های طلا و نقره ای جزو کالاهای وارداتی هستند. قیمت آن ها نیز بسته به شرایط اقتصادی داشته و با نوسان قیمت دلار نیز قیمت آن ها هم بالا و پایین می شود. شما می توانید با تحقیق و بررس شرایط کار اجرای ورق طلا دیوار و سقف خانه خود را به یک کادر مجرب بسپارید تا با قیمت مناسبی برای شما اجرا نمایند.

یمت ورق طلا و ورق نقره روی دیوار و

سخن پایانی

همان گونه که می دانید امروزه افراد بسیار زیادی برای دکوراسیون داخلی منازل خود از پتینه کاری، گچ بری های متنوع و همچنین اجرای ورق طلا و نقره استفاده می کنند. این کارها باعث می شود خانه شما زیبا و دل پذیر شود. اجرای ورق طلا کاملا سلیقه ای است و هرکسی که به مدرنی خانه خود اهمیت می دهند، از آن استفاده می کنند. از این که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید ازشما سپاس گذاریم.