اگر شما یک میکاپ آرتیست هستید یا می خواهید به صورت حرفه ای آرایش کنید تا چهره تان طبیعی به نظر برسد، علاوه بر انتخاب لوازم آرایش باکیفیت و مناسب به یک آینه گریم مناسب نیز احتیاج دارید. ما در این مطالب سعی کرده ایم شما را با آینه نوری گریم و معیارهایی که بایستی هنگام خرید در نظر بگیرید آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

انواع آینه نوری گریم


شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که هنگام خرید آینه نوری گریم چه مواردی را باید در نظر بگیرید و از بین موارد متعدد موجود در بازار کدام بهتر است. برخی از نکاتی که باید جهت خرید این محصول به آن توجه کنید عبارت است از:


1- طرح آینه نوری گریم


آینه ها معمولا به دو شکل دایره و مستطیل به فروش می رسند. اما نوع مربع آن بهتر به نظر می رسد؛ زیرا باعث می شود پوشش کامل تری از چهره خود داشته باشید. قاب های اطراف آینه گریم در دو جنس فلزی و پلاستیکی موجود هستند. نوع فلزی آن معمولا سنگین تر است. اگر قصد جابجایی مدام آینه را دارید کار را برایتان سخت می کند. هرچند این نکته را نیز باید در نظر گرفت که نوع فلزی نسبت به پلاستیکی دوام بیشتری دارد، آینه های نوری گریم با قاب فلزی برای افرادی که همیشه در رفت و آمد هستند و مجبورند آن را جابجا کنند مناسب تر است.

طرح آینه نوری گریم


2- اندازه و نوع نصب آینه نوری گریم


اگر قصد دارید که آینه را با خود به جاهای مختلف ببرید، اندازه کوچک تر آن را انتخاب کنید. البته حتما به این مورد توجه داشته باشید که آینه نوری گریم شما علی رغم کوچک بودن باید بتواند چهره شما را کامل نشان دهد. اما اگر می خواهید آینه را صرفا در یک اتاق یا محیط خانه قرار دهید، می تواند متناسب با فضایی که در اختیار دارید نوع بزرگ تر آن را خریداری کنید.
از نظر نحوه نصب و قرارگیری آینه، آینه ها در دو نوع دیواری و رومیزی به فروش می رسند. آینه نوری گریم دیواری برای خانه هایی که فشای کم تری در اختیار دارند بهتر است. شما می توانید از این آینه هم در حالت نشسته و هم در حالت ایستاده از آن استفاده کنید، به شرط این که در ارتفاع مناسبی از زمین نصب شده باشد. آینه های رومیزی را می توانید حتی به محل کار ببرید و روی میز بگذارید و هرموقع نیاز بود برای آرایش از آن استفاده کنید.

با انواع مختلف آینه نوری گریم آشنا شوید

 

طرح آینه نوری گریم


• آینه گریم چراغ دار

 

چه برای یک آرایش معمولی آینه بخواهید چه برای گریم تخصصی، قطعا آینه گریم چراغ دار بهترین انتخاب ممکن می تواند باشد. با توجه به وجود انواع زیادی از این آینه های گریم چراغ دار در بازار لواز آرایشی بهداشتی سعی کرده ایم در این قسمت تمام آن چیزی را که یک آینه گریم چراغ دار باید داشته باشد برایتان بیان کنیم که عبارتند از:

نوع نور آینه گریم چراغ دار :

آینه های گریم امروزی از لامپ ال ای دی در ساختشان استفاده می شود که از نظر مصرف انرژی نسبت به نمونه های دیگر به صرفه تر است. برخی از انواع این آینه ها لامپ های مخفی هم دارند که برای ایجاد یک روشنایی ملایم در طول روز مناسب تر است. حتی برخی از آن ها قابلیت تنظیم میزان روشنایی دارند.

منبع انرژی آینه نوری گریم :

این آینه ها در دو نوع شارژی و برقی به فروش می رسند. آینه های برقی برای نگه داشتن ثابت در یک مکان مناسب هستند. اما اگر نیاز به جابجا کردن مدام آن است، بایستی نوع شارژی آن را تهیه کنید.

بزرگنمایی آینه نوری گریم :

این آینه ها می توانند چهره شما را از دو تا ده برابر بزرگ کنند و هرچقدر کار شما نیاز به دقت بیشتری داشته باشد، بزرگنمایی بیشتر آن را باید تهیه کنید.

شکل و سایز آینه گریم چراغ دار :

این آینه ها به سه شکل دایره، بیضی و مستطیلی هستند و اندازه آن ها از کوچک به بزرگ طراحی شده است. اما انتخاب شما به نوع سلیقه تان و میزان فضایی که در اختیار دارید، بستگی دارد.

• آینه گریم قدی


آینه های گریم قدی در اندازه های متفاوت و با قابلیت هایی از جمله تنظیم زاویه ایستادن آینه و وجود نور مخفی به فروش می رسند. به دلیل قابلیت تنظیم زاویه این آینه ها، دیگر نیاز نیست برای بهتر دیدن خود در آن خم شوید تا به دید خوبی برسید. آینه گریم قدی نه تنها برای گریم کاربرد دارد، بلکه برای مزون های خیاطی نیز گزینه مناسبی به حساب می آیند.

با لامپ آینه گریم بیشتر آشنا شوید


شاید لامپ آینه نوری گریم شما بسوزد و نیاز به تعویض داشته باشد .یا اینکه آینه گریمی که خریداری کرده اید، از نوع بدون لامپ است و اکنون تصمیم گرفته اید برای جلوگیری از پرداخت هزینه اضافی خودتان لامپ هایی را بر روی آن نصب کنید، به همین دلیل بهتر است با نکاتی را در مورد لامپ آینه و نکات مربوط به نصب آن آشنا شوید. این نکات شامل موارد زیر می شوند:
• لامپ های آینه گریم نه تنها باید از نظر مصرف انرژی به صرفه باشند، بلکه بایستی نحوه انتشار نور مناسبی داشته باشند و در قسمت صورت سایه ایجاد نکنند. در این صورت در گریم صورت دچار مشکل نخواهید شد.
• بهترین موقعیت برای نصب لامپ روی آینه گریم در بالا یا دو طرف آن است. اما به نظر می رسد که در دو طرف آینه بهتر باشد و نورپردازی خوبی را به وجود بیاورد.
• البته به این نکته هم دقت داشته باشید که نور آینه نه باید خیلی کم نه خیلی زیاد باشد؛ بنابراین سعی کنید لامپ ها را به تعداد خیلی زیاد یا خیلی کم نصب نکنید. هم چنین لامپ باید به گونه ای قرار گیرد که تصویرش در آینه نیفتد.

روش ساخت آینه نوری گریم


شاید در خانه تان آینه ای بلااستفاده دارید و می خواهید آن را تغییر کاربری دهید. جالب است بدانید شما می توانید آن را به آینه نوری گریم تبدیل کنید. تعجب نکنید، این کار شدنی است و ما در این بخش طرز تهیه آینه نوری گریم را کامل به شما آموزش خواهیم داد. روش ساخت آینه نوری گریم شامل مراحل زیر می شود:
1- یک آینه معمولی تهیه کنید : می توانید از آینه ای که در خانه دارید استفاده کنید یا یک آینه ساده با اندازه و شکل دلخواهتان از فروشگاه خریداری نمایید. نکته مهم در این جا این است که آینه شما به حد کافی حاشیه داشته باشد تا بتوان چراغ ها را بر روی آن نصب کرد.
3- تجهیزات نوری و وسایل الکترونیکی را از مغازه های تجهیزات برقی خریداری کنید: وسایلی که به آن نیاز دارید شامل دو سیم برق، قیچی، دو میله نوری و لامپ می شود. سعی کنید از لامپ های کم مصرف استفاده کنید تا در مصرف انرژی صرفه جویی بشود.

3- درپوش های دو سمت هر سوکت میله نوری را بردارید و در جایی قرار دهید که گم نشوند؛ زیرا در ادامه به آن ها احتیاج خواهید داشت. این میله ها پایه های لامپ ها را هنگام نصب پنهان می کنند.
4- حال این میله ها را بر روی آینه ای که در اختیار دارید محکم پیچ کنید. برای پیچ کردن باید از سوراخ های خود میله استفاده کنید که بسته به نوع میله نوری که خریداری کردید محلشان متفاوت خواهد بود. پس از پیدا کردن این سوراخ ها پیچ را در آن قرار دهید و با یک پیچ گوشتی محکم کنید. معمولا این میله های نوری به همراه پیچ های مناسب خود میله به فروش می رسند و نیازی به تهیه جداگانه این پیچ ها نیست.

روش ساخت آینه نوری گریم


5- اکنون نوبت بریدن سیم ها است. به وسیله قیچی انتهای آداپتور سیم ها را ببرید و در محل جدا کردن آداپتور با کمک همان قیچی یک برش 4/1 اینچی در آخر سیم ایجاد کنید. در واقع برش باید یک سیم را به دو سیمی که تبدیل کند که هنوز به هم متصل هستند.
6- در این مرحله دو تکه سیمی را که به وسیله برش بینشان جدایی افتاده در دست بگیرید و با احتیاط بکشید تا از هم جدا شوند و بخش مسی آن دیده شود. البته حواستان باشد که حین انجام کار قسمت مسی سیم نباید برش بخورد.
7- سیم را به چراغ متصل کنید. قسمتی را که برش خورده و بخش مسی آن پیدا شده است را با یک چسب مشکی بپوشانید
8- مهره های پلاستیکی سیم را روی سیم مسی که با چسب پوشانده اید قرار دهید و بچرخانید تا محکم شود. این مهره خطر وقوع آتش سوزی را کاهش می دهند و نصب آن ها بسیار مهم است
9- حالا نوبت آن رسیده که لامپ ها را بر روی آن پیچ کنید. درپوش هایی را که از قبل جدا کرده بودید در دو سمت هر سوکت برق بگذارید و به هر سوکت یک لامپ وصل کنید. سیم ها را به پریز برق وصل نمایید و لامپ را روشن کنید.
10- در آخرین مرحله می توانید آینه خود را نصب کنید. توجه داشته باشید که سطحی که قرار است آینه به آن متصل شود، تحمل وزن آن را داشته باشد. در غیر این صورت ممکن است آینه شما افتاده و از بین برود.
با وجود توضیحات ذکر شده در بالا اگر سوالی راجع به راه اندازی های برقی آینه خود دارید، می توانید از افرادی که در همان مراکز فروش لوازم برقی هستند سوال کنید. این افراد معمولا می توانند به شما در این زمینه کمک کنند و شما را راهنمایی نمایند.

سخن پایانی
آینه گریم از آن دسته وسایلی است که نه تنها افرادی که تخصصی در حوزه آرایش و گریم فعالیت می کنند. بلکه حتی سایر افراد هم بهتر است در خانه خود داشته باشند. در این صورت آن ها نیز راحت تر می توانند چهره خود را در آن ببینند و به زیبایی خود بپردازند.

پیشنهاد ما:آینه نوری بک لایت